عصر خودرو

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خبرداد؛

فرانسوی ها برای مذاکره ساخت پایانه مسافری ایرانشهر به ایران می آیند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از سفر نمایندگان دو شرکت فرانسوی ای دی پی آی و بوی فرانسه به ایران با هدف مذاکره برای ساخت ترمینال مسافری ایرانشهر در این فرودگاه خبر داد.

فرانسوی ها برای مذاکره ساخت پایانه مسافری ایرانشهر به ایران می آیند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود نویدی افزود: در صورت امضای قرارداد، این دو شرکت ترمینال مسافری ایرانشهر را به روش سرمایه‌گذاری BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث خواهند کرد.

    وی با اشاره به حضور نمایندگان شرکت‌های ای.دی.پی.آی (ADPI) و بوی فرانسه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در اواخر سال گذشته یک یادداشت‌ تفاهم بین ایران و فرانسه برای ساخت ترمینال جدید مسافری با عنوان ایرانشهر در مجموعه شهر فرودگاهی امضا شد.
    وی اظهارداشت: بعد از امضای این تفاهم‌نامه مقرر شد در مدت چهار ماه بررسی‌ها و مذاکرات لازم بین طرفین انجام شود تا در صورت توافق، این تفاهم‌ نامه تبدیل به قرار‌داد شود.
    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از سه ماه از زمان امضای یادداشت تفاهم‌نامه گذشته است، افزود: در این مدت چهار دور مذاکره بین دو طرف انجام شد و نمایندگان این دو شرکت برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کردند.
    نویدی افزود: در این جلسات درباره جزئیات نحوه مشارکت طرف‌های فرانسوی برای ساخت ترمینال ایرانشهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با ظرفیت اولیه اعزام و پذیرش سالانه 20 میلیون مسافر بحث و گفت و گو ‌می‌شود، هر چند به دلیل اینکه هنوز این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد نشده است نمی‌توان درباره جزئیات فنی پروژه اظهار نظر کرد.
    وی گفت: در صورت امضای قرارداد، این دو شرکت فرانسوی ترمینال مسافری ایرانشهر را به روش سرمایه‌گذاریBOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث خواهند کرد که در سلسله مذاکرات طرفین شرایط لازم برای اجرای این پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.
    مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ساخت این ترمینال مسافری به صورت 100 درصد بر عهده طرف فرانسوی با مشاوره شرکت ناکوی هلند خواهد بود، گفت: بهره‌برداری از پروژه برای مدتی نیز به صورت مشارکتی انجام می‌شود.
    بر اساس این گزارش، هم اکنون سالیانه بیش از شش میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) جابجا می شود و وزارت راه و شهرسازی درصدد است با تکمیل ترمینال جدید «سلام» ظرفیت این فرودگاه را به بیش از 12 میلیون مسافر افزایش دهد و با ساخت ترمینال ایرانشهر ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در این فرودگاه به بیش از 20 میلیون نفر خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها