عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

بعید است اوپک تصمیمی درباره تقویت قیمت نفت بگیرد

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت، بعید است اوپک در نشست بعدی خود در اوایل ماه آینده، تصمیمی درباره اقدام هماهنگ در بازار نفت بگیرد.

بعید است اوپک تصمیمی درباره تقویت قیمت نفت بگیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت، بعید است اوپک در نشست بعدی خود در اوایل ماه آینده، تصمیمی درباره اقدام هماهنگ در بازار نفت بگیرد.

    برخی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان از جمله روسیه و عربستان در ماه آوریل نتوانستند به توافقی بر سر فریز تولید برسند.

    نواک روز جمعه به خبرنگاران گفت، در حال حاضر عرضه حدود 1.5 میلیون بشکه در روز بیشتر از تقاضاست و پیش بینی می شود متوسط قیمت نفت در سال 2016، به 40 تا 50 دلار برسد.

    نواک افزود: «به نظر من هر تصمیمی در مورد هماهنگی که مستلزم اجرای اجباری خواهد بود، بعید است اتخاذ شود.»

    «زیرا ما شاهد اختلاف نظرهای قابل توجهی در درون اوپک درباره توسعه بیشتر وضعیت و اینکه چه کاری باید برای برقراری ثبات در بازار باید انجام داد، و چه کاری نباید انجام داد هستیم.»

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است روز 2 ژوئن در وین تشکیل جلسه دهد که اولین نشست سازمان از زمان برکناری علی النعیمی، وزیر نفت عربستان به شمار می رود.

    نواک تصریح کرد که انتظار نمی رود توازن بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت قبل از اواسط سال 2017 حاصل شود.

    وی همچنین گفت، اگر پیشنهاد برگزاری نشست بین روسیه و اوپک مطرح شود، روسیه آماده برگزاری چنین نشستی برای انجام مشورت است.

    «روسیه عضو اوپک نیست... اگر هر گونه مشورتی در خارج از نشست اوپک بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپکباشد، ما پیشنهاد چنین مشورت هایی را بررسی خواهیم کرد... اما هنوز چنین پیشنهاداتی مطرح نشده است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها