عصر خودرو

بورس ژاپن برای سومین روز منفی شد

عصر بازار- بازارهای سهام منطقه آسیا- اقیانوسیه در معاملات امروز عموما شاهد رشد بودند، با این حال بورس های ژاپن و هنگ کنگ برای سومین روز پیاپی با افت مواجه شدند.

بورس ژاپن برای سومین روز منفی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازارهای سهام منطقه آسیا- اقیانوسیه در معاملات امروز عموما شاهد رشد بودند، با این حال بورس های ژاپن و هنگ کنگ برای سومین روز پیاپی با افت مواجه شدند.

    بر پایه آمارهای مارکت واچ، امروز شاخص نیکی 225 بورس توکیو به میزان 0.53 درصد افت کرد. در همین سهم های اصلی این شاخص، سهام شرکت «لیزرتک» با 5.2 درصد افت، بیشترین کاهش قیمت امروز را به خود اختصاص داد.

    عملکرد بورس‌های آسیایی

    همچنین در صنعت نیمه رسانا، ارزش سهام شرکت «توکیو الکترون» نزدیک به 5 درصد و قیمت سهام شرکت خرده فروشی «نیتوری هولدینگز» 3.9 درصد تنزل پیدا کرد. با این حال برخی سهم های بورس توکیو عملکرد بسیار خوبی را ثبت کردند. به عنوان مثال، سهام شرکت های حمل و نقل دریایی روز خوبی را سپری کردند. ارزش سهام «نیپون یوسن» در پایان معاملات امروز 8.2 درصد افزایش پیدا کرد؛ قیمت هر سهم شرکت «میتسویی او.اس.کی» حدود 7.9 درصد بالا رفت و ارزش سهام شرکت «کاواساکی کیسن کایشا» نیز نزدیک به 7 درصد افزایش یافت.

    از سویی دیگر، شاخص هنگ کنگ هم بدون هیچ رشدی به کار خود پایان داد.

    همچنین امروز سهام صنایع خدمات رستوران، خودرو و لباس ورزشی در بورس هنگ کنگ شاهد روندی نزولی بود با این همه، همچون بورس توکیو، ارزش سهام بخش حمل و نقل دریایی در بورس هنگ کنگ نیز شاهد روند صعودی بود و قیمت سهام شرکت «اورینت اورسیز» 3.5 درصد بالا رفت.

    افت شاخص مرکب شانگهای

    در همین حال، شاخص مرکب شانگهای 0.43 درصد و شاخص استریت تایمز سنگاپور هم 0.79 درصد افت را ثبت کردند. در بازار کره جنوبی، شاخص کاسپی 0.78 درصد کاهش یافت و شاخص ای اس ایکس 200 استرالیا هم با افتی 0.4 درصدی روبه رو شد.

    بورس‌های اروپایی

    در این میان، بورس اروپایی که روز اول 2024 را منفی شروع کرده بودند، در دومین روز معاملات با رشد شاخص های اصلی روبه رو شدند. در پایان معاملات روز گذشته شاخص استوکس 600 به میزان 0.17 درصد و استوکس 50 هم 0.1 درصد رشد کردند. شاخص دکس آلمان 0.14 درصد، سی اس سی 40 بورس پاریس 0.16 درصد و فوتسی 100 لندن هم 0.04 درصد رشد را ثبت کردند.

    بازار آمریکا

    در آن سو و در بازار آمریکا، بیشتر شاخص های اصلی در پایان معاملات روز گذشته منفی شدند. داو جونز 0.76 درصد، اس اند پی 500 به میزان 0.8 درصد و نزدک 1.18 درصد کاهش یافت.

    برچسب ها