عصر خودرو

لزوم ساماندهی فعالان حوزه حمل کالا در سکوهای اینترنتی

عصر بازار- معاون اتاق اصناف ایران گفت: به موجب شکایت‌های مردمی از کیفیت خدمات فعالان حوزه حمل بار در سکوها (اپلیکیشن‌ها)، لازم است نظارت‌ها به گونه‌ای اعمال شود تا با وجود قوانین موجود صرفاً فعالیت افراد دارای پروانه کسب در این سکوها امکان‌پذیر باشد.

لزوم ساماندهی فعالان حوزه حمل کالا در سکوهای اینترنتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مهرداد آرمان اظهار کرد: صدور پروانه کسب برای فعالان این حوزه موجب می شود که آموزش‌های لازم از قوانین را دریافت کرده و امکان نظارت بر حسن انجام کار آنها و احیانا رسیدگی به شکایات مردمی مهیا شود. به همین منظور بر اساس الزام مندرج در تبصره 1 و تبصره3 ماده 17 قانون نظام صنفی تمامی افراد صنفی فعال در این حوزه پیش از بکارگیری افرادی که بواسطه انجام خدمات حمل و نقل کالا به اماکن یا منازل مردم مراجعه می‌کنند مکلفند در چارچوب تشریفات مقرر قانونی نسبت به صدور کارت شناسایی با درج تخصص در آن اقدام کنند.

    وی ادامه داد: همچنین انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی در این حوزه توسط سکوهای اینترنتی منوط به مطالبه پروانه کسب از متقاضی است و در صورت عدم رعایت این مقررات با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

    آرمان تصریح کرد: در راستای پیگیری حقوق مصرف کنندگان و شکایات مردمی و با توجه به مصوبه کمیته نظارت بر عملکرد کسب و کارهای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در خصوص مشکلات آگهی حمل و جابجایی کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل فاقد پروانه کسب در سکوهای نیازمندی‌های آنلاین از هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور می‌خواهیم که تمهیدات لازم برای استعلام بر خط واحدهای دارای پروانه کسب در سامانه نوین اصناف و احراز هویت این اشخاص از طریق وب سرویس مورد نظر توسط سکوهای نیازمندی‌های آنلاین مثل فراهم شود.

    برچسب ها