عصر خودرو

کارشناسان غربی:

تحریم‌های آمریکا لغو نشود بانک‌های بزرگ انگلیس به ایران نمی‌آیند

عصر بازار- کارشناسان تحریم می گویند بانک های بزرگ انگلیسی ممکن است تا زمانی که تحریم های آمریکا پابرجا هستند از همکاری با ایران امتناع کنند، اما بانک های کوچکتر و متوسط علاقمند به تعامل تجاری با ایران هستند.

تحریم‌های آمریکا لغو نشود بانک‌های بزرگ انگلیس به ایران نمی‌آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کارشناسان تحریم گفتند، بانک های بزرگتر انگلیسی ممکن است تا زمانی که تحریم های آمریکا پابرجا هستند از همکاری با ایران امتناع کنند، اما بانک های کوچکتر و متوسط و بنگاه های اقتصادی علاقمند به تعامل تجاری با ایران هستند.

    جاستین واکر، مسئول جرائم مالی اتحادیه بانکداران انگلیس گفت: «صادر کنندگان بزرگ جهانی وقت خود را صرف ورود به این قراردادها نمی کنند... اما (بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط) واقعا علاقمند به برقراری مجدد روابط با ایران هستند... نگرانی من این است که آنها بنگاه هایی هستند که دسترسی به خدمات بانکی را به چالش برانگیز ترین روش خواهند یافت.»

    واکر که در لندن در نشستی درباره تحریم های ایران سخن می گفت افزود: «این عملیات اکتشاف طلا که همه انتظارش را داشتند، نیست.» او گفت، «روزی 10 بار» با این سوال مواجه می شود که آیا بانک های انگلیسی به ایران باز خواهند گشت یا نه، اما با وجود اینکه اشتهای ریسک پذیری در بین اعضای اتحادیه بانکداران انگلیس (270 موسسه مالی) مختلف است، با این وجود، ریسک نقض یکی از تحریم های همچنان پابرجا بسیار بالاست. «نظر کاملا مسلط این است که با وجود تداوم تحریم های اولیه دولت آمریکا (ورود به بازار ایران) همچنان بسیار ریسک برانگیز است.»

    راجر متیوز، مدیر موسسه دچرت ال ال پی گفت، شرکت های انرژی راه های برقراری مجدد روابط با ایران را بررسی کرده اند و برخی مدیران دارایی «علاقه فراوانی» نسبت به ایجاد صندوق های جدید در ایران از خود نشان داده اند.

    وی افزود، فعالیت های آنها کاملا محدود است. احتمالا رفتار محتاطانه تا زمانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در امریکا، روشنگری بیشتری درباره سیاست خارجی این کشور صورت بپذیرد، ادامه خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها