عصر خودرو

میزبانی فرابورس از سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

عصر بازار- پذیره‌نویسی سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کشور با نماد «امین شهر» از امروز ۲۷ آذرماه در فرابورس آغاز شد.

میزبانی فرابورس از سومین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سه موسس اصلی این صندوق، «بانک شهر، شرکت مسکن و عمران تجارت آتیه کیش و مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق» هستند که عرضه‌کننده واحدها در این پذیره‌نویسی، بانک شهر است.

    همچنین مقرر شده بانک شهر حداقل 338 میلیون و حداکثر 845 میلیون واحد در دوره مشخص‌شده عرضه کند و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های خُرد امکان خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ را دارند.

    بر اساس این گزارش،فعالیت اصلی صندوق‌های املاک و مستغلات جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید، تملک و فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و... است.

    افزون بر این، در صندوق‌های املاک و مستغلات، مدیر موظف به ارائه گزارش ارزش خالص واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در مقاطع زمانی شش‌ماهه و سالانه از طریق سامانه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) است.

    لازم به ذکر است، ارزش‌گذاری خرید دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری نیز توسط هیئت کارشناسی متشکل از حداقل سه عضو از کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات علاوه بر شفافیت و نقدشوندگی، معافیت‌های مالیاتی و بهره‌برداری حرفه‌ای، با توجه به تقسیم حداکثری سود پایدار و پتانسیل رشد قیمت مستغلات در بلندمدت به صورت تاریخی بازده رقابتی خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.

    برچسب ها