عصر خودرو

بهبود بازار صادرات محصولات صنعتی

عصر بازار- سیر صعودی قیمت جهانی فلزات، بازار صادراتی تولیدکنندگان فولاد و دیگر محصولات صنعتی و معدنی را بهبود بخشیده است.

بهبود بازار صادرات محصولات صنعتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با بازار امروز افزود: با این وجود در حال حاضر معاملات محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا رونق چندانی ندارد. محمودرضا الهی فرد ادامه داد: از اسفند پارسال تا اوایل اردیبهشت سال جاری، بازار معاملات این محصولات در بورس کالا با افزایش حجم مبادلات گرم شده بود ولی از دهم اردیبهشت امسال این روند ادامه پیدا نکرد. وی با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت جهانی سبب توجیه صادرات برای تولیدکنندگان شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش قیمت جهانی فولاد، تسهیل نسبی نقل و انتقال وجوه مربوط به کشور در خارج که پس از اجرای برجام محقق شده که این موضوع نیز بر افزایش صادرات فلزات تاثیر داشته است.

    الهی فرد با بیان اینکه بازار فلزات در بورس کالا هنوز از رکود خارج نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر اکثر جنس‌هایی هم که قبلا خریداری شده بود، هنوز در انبارهاست. بازار داخلی فلزات و دیگر محصولات صنعتی و معدنی زمانی رونق می‌گیرد که ساخت و ساز در مملکت زیاد شود و بالا رفتن حجم ساخت و ساز بستگی به شرایط اقتصادی کشور و حجم سرمایه‌گذاری‌ها دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها