عصر خودرو

آغاز عرضه جو کل کشور به صورت قیمت تضمینی

عصر بازار- آغاز دور نخست اجرای سراسری ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی مبنی بر معامله به صورت قیمت تضمینی برای دو محصول جو و ذرت در این هفته یکی از مهمترین اتفاقات تالار کشاورزی بورس کالا در سال‌های گذشته است.

آغاز عرضه جو کل کشور به صورت قیمت تضمینی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حسن رضایی پور مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با بازار امروز تصریح کرد: بر این اساس همزمان با آغاز فصل برداشت جو در استان‌های گرمسیر معامله این محصول در بازار فیزیکی تالار کشاورزی بورس کالا شروع می‌شود. او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک تا 5/1 میلیون تن تولید جو در سراسر کشور داشته باشیم که امیدواریم روند معاملات این محصولات در بورس کالا به بهترین نحو ممکن انجام شود. وی با بیان اینکه معاملات جو و ذرت در 2 فاز صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بر این اساس محصول سه استان تهران، قزوین و کردستان به صورت گواهی سپرده مورد معامله قرار می‌گیرد و جو تولید شده در سایر استان‌ها در تالار فیزیکی عرضه و معامله و مابه التفاوت قیمت تضمینی نیز از طرف دولت به کشاورز پرداخت می‌شود. رضایی پور در ادامه با اشاره به اتفاقات مهم معاملات تالار کشاورزی طی هفته گذشته، گفت: عرضه جو وارداتی پس از سال‌ها توسط سازمان پشتیبانی امور دام، اقبال خریداران به محصول شکر و رقابت بر سر خرید آن و عرضه روغن پالم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از اتفاقات مهم تالار کشاورزی طی هفته گذشته به شمار می‌رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها