عصر خودرو

نخستین محموله ترانزیتی از ترکمنستان وارد استان گلستان شد

عصر بازار- مدیرکل راه آهن شمال شرق گفت: نخستین محموله ترانزیتی نفت کوره از مرز ریلی اینچه‎‌برون از کشور ترکمنستان وارد ایران شد.

نخستین محموله ترانزیتی از ترکمنستان وارد استان گلستان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا قربانی ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی بندر خشک اینچه‎ برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این محموله 200 هزار تنی از طریق بندرعباس به آب‌های آزاد و کشورهای هدف حمل می‌شود.

    وی افزود: حمل سالانه 800 هزار تن نفت کوره از این مسیر ریلی را در برنامه داریم.

    مدیرکل راه آهن شمال شرق تصریح کرد: همچنین عملیات احداث بندر خشک در پایانه مرزی راه‌آهن اینچه‌برون استان گلستان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس کل سازمان برنامه‌ریزی کشور امروز به زمین زده شد.

    وی افزود: این بندر در مساحت یک‌ هزار و250 هکتار ساخته خواهد شد و شامل سیلوی غلات به ظرفیت 5 میلیون تن، انبارهای ذخیره سوخت و انبارهای عمومی خواهد بود.

    قربانی افزود: این بندر محل دپوی واگن‌ها و کانتینرهای قطار خواهد شد.

    وی با اشاره به اعتبار 500 میلیارد تومانی برای احداث این بندر افزود: با راه‌اندازی این بندر برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود و این بندر در چند مرحله و تا سال 1404 به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

    مدیرکل راه آهن شمال شرق افزود: اجرای این طرح از لحاظ اقتصادی برای استان گلستان و کشور و با توجه به ارتباط ریلی ایران با جمهوری ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای میانه با اهمیت است

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها