عصر خودرو

مشارکت چینی ها برای سرمایه گذاری در طرح های عمرانی منطقه آزاد قشم

عصر بازار-قائم مقام معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرمایه گذاران چین در اجرای طرح های عمرانی این جزیره به ویژه در بخش های حمل و نقل جاده ای، هوایی و شبکه جامع ارتباطی با محوریت پل مشارکت می کنند.

مشارکت چینی ها برای سرمایه گذاری در طرح های عمرانی منطقه آزاد قشم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هادی نعیمیان روز پنجشنبه در حاشیه نشست کارگروه تخصصی سرمایه گذاران استان «گوانگ دونگ» و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم،  افزود: پسابرجام راه توسعه تبادلات تجاری ایران با کشورهای مختلف جهان را هموار کرده است و در این ارتباط یک هیات 180 نفره از کشور چین در مدت دو ماه آینده وارد قشم می شوند.

    وی اضافه کرد: پس از دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از استان گوانگ دونگ، نخستین گروه از هیات یاد شده شامل 40 نفر از سرمایه گذاران و مسئولان شهرداری «گوانگ جو»، در دو نوبت وارد این جزیره شده اند.
    نعیمیان هدف از ورود این گروه به جزیره قشم را رایزنی برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها، حمل و نقل جاده ای، هوایی، شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس و ظرفیت های این جزیره اعلام کرد.
    وی با بیان اینکه این سرمایه گذاران در طرح هایی همچون ساخت و توسعه بنادر و شبکه جامع پل خلیج فارس، تمایل بیشتری برای همکاری دارند، افزود: پس از چند دوره بررسی کارشناسی از سوی سرمایه گذاران چینی و طرف ایرانی، زمینه برای عقد قرارداد در زمینه های مختلف فراهم می شود.
    قائم مقام معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این گروه ها، پس از بازدید از طرح های عمرانی، مطالعات اولیه و تحویل نسخه مالی طرح ها راه را برای انعقاد قرارداد، فراهم می کنند.
    وی با ابراز خرسندی از حضور سریع چینی ها برای سرمایه گذاری در قشم، اظهار امیدواری کرد که با روند موجود حداکثر تا دو ماه آینده، عملیات اجرایی طرح های بزرگ عمرانی مورد نظر دو طرف آغاز شود و ظرف کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
    نعیمیان، همچنین از کوتاه شدن روند اداری جهت سرمایه گذاری های بخش خصوصی و صنایع کوچک در این جزیره خبر داد و افزود: در بخش سرمایه گذاری های کوچک، نیازی به انتظار نیست و از سرمایه گذاران در بخش های مختلف استقبال می شود.
    وی اظهار کرد: برای انجام طرح ها، اولویت خاصی نداریم؛ اما برای توسعه زیرساخت های فرودگاه، احداث شبکه جامع ارتباطی پل خلیج فارس تمایل بیشتری از طرف ایرانی وجود دارد که اجرای این طرح ها، زمینه اجرایی شدن بسیاری از طرح های صنعتی، اقتصادی و تجاری دیگر را نیز فراهم می کند.
    قائم مقام معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه 6 گروه از سرمایه گذاران و مسئولان چینی تا دو ماه آینده از ظرفیت های سرمایه گذاری قشم بازدید می کنند، اضافه کرد: گروه های مختلفی برای احداث صنایع کوچک، نساجی، نفت، گاز و برق، هتلینگ، شهرک ویلایی، مکان های اقامت، پوشاک و مبلمان ظرف این مدت به قشم سفر می کنند.
     از روز گذشته 40 نفر سرمایه گذاران و مسئولان چینی در قالب گروه های سرمایه گذاری از گوانگ دونگ چین وارد جزیره قشم شده و از طرح ها و ظرفیت های تجاری و اقتصادی این منطقه بازدید کرده اند.
    گوانگ دونگ بزرگترین و ثروتمندترین استان چین است که سه منطقه آزاد «گوانگ جو»،
    «شانگهای» و «شنزن» در آن واقع شده و با 83 میلیون نفر جمعیت بیشترین تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها