عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی:

هیچ کمبودی در درهم نداریم

صندوق تثبیت ارزی تاسیس می شود

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر ادامه سیاست تثبیت گفت: صندوق تثبیت ارزی برای پوشش ریسک و خطر نوسانات نرخ ارز در آینده راه می افتد.

هیچ کمبودی در درهم نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا فرزین در مراسم عرضه اولین اوراق مرابحه ارزی کشور در مرکز مبادله ایران، اظهارداشت: این اولین اوراق جدید ارزی است که در داخل ایران معامله می شود؛ یکی دوبار قبل در خارج از کشور اوراق فروخته بودیم.

    وی با بیان اینکه باید منابع لازم را برای رشد تولید فراهم کنیم، گفت: این اوراق یکی از مهمترین منابع تامین مالی برای رشد تولید است.

    فرزین ضمن اشاره به اینکه بارها گفتیم سیاست اصلی ما در بانک مرکزی سیاست تثبیت است که شامل بخش های مختلف می شود، تصریح کرد: در حوزه سیاست ارزی منظور ما از تثبیت کاهش بی ثباتی ارزی بود. اگر به زیر 5 درصد برسد ارز را به سطح با ثباتی می رسانیم؛ الان توانستیم بی ثباتی ارز را کاهش دهیم.

    رییس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه مرکز مبادله مرجع ما برای سیاست گذاری ارز بوده است، افزود: بزودی آثار فعالیت های این مرکز را مشاهده خواهیم کرد. الان هیچ کمبودی در درهم نداریم؛ آنقدر در مرکز درهم عرضه میکنیم که کسی نمی خرد و اخر روز درهم اضافه هم می‌آید.

    فرزین گفت: سعی میکنیم علامت روبه جلو بدهیم؛ نمیخواهیم علامت رو به عقب بدهیم؛ میخواهیم بازرگانان قابلیت پیش بینی در بازار را داشته باشند.

    وی با اشاره به تصویب صندوق تثبیت ارزی در بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی قبل از این صندوق ذخیره ارزی بود ولی برای اینکه مابه التفاوت درآمد دولت از نفت را به بخش خصوصی بدهیم صندوق توسعه را تشکیل دادیم؛ صندوق تثبیت ارزی هم برای پوشش ریسک و خطر نوسانات نرخ ارز در آینده راه می افتد.

    برچسب ها