عصر خودرو

استاندار تهران:

صدورکالا از استان امسال به ۱۶میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر بازار- استاندار تهران با اشاره به اهمیت توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه گفت که صدور کالا و محصولات از استان امسال به ۱۶ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

صدورکالا از استان امسال به ۱۶میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  سیدحسین هاشمی در پنجمین نشست جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و اقتصادی استان در محل استانداری افزود: این حجم صدور کالا به خارج کشور نسبت به سال گذشته افزون بر دو میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه هم اکنون کشور هفت هزار و 500 واحد صنعتی دارد گفت: از این تعداد یک هزار و 500 واحد آن در استان تهران قرار دارد که 400 واحد نیاز به نوسازی دارد و یکهزار و 100واحد نیاز به نقدینگی دارند.
    هاشمی اگر ظرفیت تولید این یکهزار و 100 واحد صنعتی را افزایش یابند نیاز اشتغال در استان تا حدودی مرتفع خواهد شد ضمن اینکه با این اقدام دیگر نیاز به سرمایه گذاری جدید در واحد های صنعتی نیست.
    وی درحاشیه این نشست  گفت: بحث های قابل قبولی در مقوله اقتصادی در این جلسه مطرح و تصمیماتی در خصوص الزاماتی آب، برق و گاز و جاده در این واحد ها گرفته شد تا حرکت شتابانی را در اقتصاد مقاومتی در استان تهران نظاره گر باشیم.
    هاشمی افزود: امید است باپشتکاری و تلاش فراوان بتوانیم در پایان سال خروجی و عملکرد مثبتی را در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

    * برای شهرک صنعتی جدیددر تهران 10هزار هکتار زمین جانمایی می شود
    استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت برنامه های خروج واحدهای صنعتی از شهر تهران گفت: با تشکیل دولت یازدهم ساماندهی صنایع و صنوف در دستور کار قرار گرفت که براین اساس برای ایجاد شهرک صنعتی جدید بیش از 10 هزار هکتار زمین جانمایی شده است.
    وی گفت: این شهرک ها در محدوده شهرستان های شهریار، ملارد و شرق استان تهران است و برای حدود 80 هزارصنف موجود در تهران ساماندهی خواهد شد.
    هاشمی افزود: از مزایای انتقال مشاغل و صنوف به شهرک صنعتی فوق را ساماندهی، نوسازی، محیط زیست و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات مشخص دانست و افزود: اجرای این کار بسیار سنگین و سخت بوده اما با عزم و اراده مسئولان به تدریح انجام و امسال نیز بخشی از این طرح را عملیاتی کنیم.
    وی همچنین در مورد سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: آخرین پیشنهاد سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه کذاری در بخش داروئی از کشور کره جنوبی بوده که ارزش آن چهار میلیون یورو است.
    نشست قرار گاه استانی اقتصاد مقاومتی هر دو هفته با طرح موضوعات تخصصی در پیرامون مسائل اقتصادی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها