عصر خودرو

آغاز اجلاس بین المللی آیورا در چابهار

عصر بازار- اجلاس بین المللی آیورا با حضور مقاماتی از ۲۱ کشور در بندر چابهار آغاز به کار کرد.

آغاز اجلاس بین المللی آیورا در چابهار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حامدعلی مبارکی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در این رابطه اظهار کرد: این اجلاس از امروز 30 اردیبهشت به مدت دو روز در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.

    مبارکی بیان کرد: با برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند، چابهار در عرصه بین المللی بیش از پیش نمایان خواهد شد و عرض اندام خواهد کرد.

    مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: ٢١ کشور عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در منطقه آزاد چابهار دور هم جمع شده اند و درباره مسائل این اتحادیه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

    مبارکی گفت: معرفی مناطق آزاد تجاری ایران، ارائه زمینه‌های موجود برای تبادل فناوری، مهارت‌های فنی و مدیریتی در مناطق آزاد کشورهای عضو، مدیریت تأمین زیرساخت‌ها و تشکیل تیم‌های اجرایی از اهداف این اجلاس است.

    مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌های همکاری بین اعضا، ایجاد واحد حمایت از شیلات برای همکاری در زمینه ماهیگیری و آبزیان، توسعه گردشگری، تشکیل شورای حمل‌ونقل دریایی و ایجاد مرکز علوم و انتقال فناوری است.

    وی گفت: در اختیار گرفتن سهم حداکثری در صادرات مواد غذایی به روسیه از طریق انتقال کالا از منطقه آزاد چابهار، معرفی و گسترش کریدور تجاری چابهار- انزلی- آستاراخان به کشورهای عضو در اجلاس و تسهیل روابط تجاری و گمرکی با کشورهای عضو از طریق منطقه آزاد چابهار از دیگر اهداف در زمینه توسعه تجارت کشورهای شرکت کننده در اجلاس است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها