عصر خودرو

تورم کالاهای صادراتی اعلام شد

عصر بازار- در فصل تابستان ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های ریالی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۲.۵- درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۱۲.۵ درصد)، ۱۵ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم کالاهای صادراتی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مرکز آمار ایران، در فصل تابستان ١٤۰٢، شاخص قیمت کل کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های ریالی ١٧٨,٧ می‌باشد که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٢.٥ درصد کاهش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٣.١ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٣٩.٤ درصد افزایش داشته است.

    شاخص قیمت کل دلاری

    در فصل تابستان ١٤۰٢، شاخص قیمت کل کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌­های دلاری برابر با ١۰٢,۰ می‌باشد که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ١.۰ درصد و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ١.٩ درصد کاهش داشته است.

    کاهش تورم فصلی ریالی

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­‌های ریالی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٢,٥- درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٥ درصد)، ١٥.۰ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیشترین تورم فصلی با ٩.٥ درصد مربوط به گروه "ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و ..." و کمترین تورم فصلی با ۰.۰ درصد مربوط به گروه "اشیاء هنری، اشیاء کلکسیون و ..." می باشد. گروه "فلزات معمولی و مصنوعات آن­ها" نیز با تورم ٦.٢- درصد، بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

    کاهش تورم فصلی دلاری

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های دلاری نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) برابر با ١,٦- درصد می­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۰.١ درصد)، ١.٧ واحد درصد کاهش داشته است.

    کاهش تورم نقطه به نقطه ریالی

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های ریالی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٣,١ درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٥.٦ درصد)، ١٢.٥ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٨٨.۰ درصد مربوط به گروه "ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و ..." و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ١٣.٦ درصد مربوط به گروه "اشیاء هنری، اشیاء کلکسیون و ..." می­‌باشد.

    کاهش تورم نقطه به نقطه دلاری

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های دلاری نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برابر با ١,۰- درصد می­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤.٤- درصد)، ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

    کاهش تورم سالانه ریالی

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤۰٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٣٩,٤ درصد می­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٢.٣ درصد)، ٢.٩ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل بیشترین تورم سالانه با ١۰٥.۰ درصد مربوط به گروه "ماشین آلات و وسایل مکانیکی، ادوات برقی و‌..." و کمترین تورم سالانه با ١٨.٢ درصد مربوط به گروه "مروارید طبیعی یا پرورده و ...." می‌باشد.

    کاهش تورم سالانه دلاری

    در فصل تابستان ١٤۰٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده­های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤۰٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل برابر با ١,٩- درصد می­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۰.٥- درصد)، ١.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو