عصر خودرو

جلال‌پور خواستار شد؛

شرکت‌های کوچک موتور محرک روابط اقتصادی ایران و کرواسی باشند

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خواستار تلاش بیشتر شرکتهای کوچک و متوسط برای توسعه روابط اقتصادی ایران و کرواسی شد.

شرکت‌های کوچک موتور محرک روابط اقتصادی ایران و کرواسی باشند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محسن جلال‌پور در همایش تجاری ایران و کرواسی گفت: سفر رئیس‌جمهور کرواسی و هیات همراه او نشانگر اراده برای ادامه همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک از جمله گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی است. البته کرواسی در سالهای اخیر نسبت به گسترش روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی با ایران از خود اشتیاق نشان داده است و حتی از جمله کشورهایی بود که در دوران تحریم، روابط خود با ایران را قطع نکرد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود:پس از توافق ژنو و با عنایت به ظرفیت‌های بالقوه بسیار وسیع و متنوع برای همکاری بین دو کشور و منافع مشترک دو طرف چشم‌انداز مناسبی پیش رو است؛ البته امیدواریم بتوانیم با کرواسی نیز با تلاش بازرگانان و صاحبان صنایع دو کشور، به سطح قابل قبولی از مبادلات تجاری و صنعتی برسیم.

    وی تصریح کرد: توانمندی و ظرفیت‌های ایران و کرواسی برای توسعه روابط تجاری دو کشور مناسب است که از این فرصت باید برای گسترش همکاریهای اقتصادی بهره برد و زمان را هدر نداد؛ چراکه استمرار و توسعه همکاریها در زمینه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه اکتشاف، تولید نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، تولید دارو، لوکوموتیوسازی، ساخت کشتی، توریسم و صنایع وابسته آن با همکاری شرکتهای کوچک و متوسط دو کشور زمینه‌ساز گسترش روابط خواهد بود.

    به گفته جلال‌پور، ایران و کرواسی برای تبادل هیئت‌های تخصصی در زمینه‌های مورد نظر برگزاری سمینارهای روز اقتصادی ایران و کرواسی و روز اقتصادی کرواسی در ایران، شرکت در نمایشگاه‌ها، تبادل هیئت‌های تخصصی در زمینه‌های مشترک همکاری از جمله دیگر زمینه‌ها و فرصت‌هایی است که می‌توان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور به کار برد. البته ایران در منطقه دارای جایگاه مقتدری بوده و روابط خوبی با کشورهای همسایه و کشورهای سی‌آی‌اف دارد، گفت: بازار بالقوه وسیعی در اطراف و از طریق ایران در دسترس است اما هیئت کرواسی کشور ما پل ارتباطی بین شرق و غرب و شمال و جنوب است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایران ذخایر غنی نفت و گاز و معادن دارد که امکان همکاریهای مناسب را فراهم می‌کند و در کنار آن می‌توانیم در زمینه ساخت کشتی، لوکوموتیوسازی، گردشگری و صنایع مشترک با یکدیگر کار کنیم، البته فعالان اقتصادی ایران و کرواسی علاقه‌مند به توسعه همکاریها در زمینه‌های مختلفی از جمله اکتشاف و تولید نفت و گاز و پتروشیمی هستند.

    جلال‌پور گفت: شرکتهای کوچک و متوسط می‌توانند موتور روابط تجاری دو کشور باشند و همکاریهای اتاق بازرگانی ایران و کرواسی در برگزاری همایش‌ها جلسات رودررو و تبادل هیئت‌های تجاری، شناخت و آشنایی بیشتری را برای اعضای اتاق بازرگانی و این شرکتها فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه مردم ایران احترام ویژه‌ای برای فرهنگ مردم کرواسی قائل هستند و ایران نمی‌خواهد در روابط آینده خود با کرواسی صرفا بر مقوله اقتصاد تمرکز کند گفت: ما به دنبال توسعه روابط فرهنگی، علمی، تکنولوژیکی، گردشگری و دانشگاهی نیز در کنار روابط اقتصادی هستیم؛ امیدواریم در آینده دوباره شاهد حضور هیئت‌های تجاری کرواسی به صورت تخصصی باشیم که این امر می‌تواند فصل جدیدی در روابط و کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها