عصر خودرو

تلاش سرمایه گذاران ژاپنی برای حضور پر رنگ در قشم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از تلاش شرکت های بزرگ ژاپنی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی این جزیره خبر داد.

تلاش سرمایه گذاران ژاپنی برای حضور پر رنگ در قشم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، 'رضا باقری نژاد' گفت : مدیر عامل شرکت برق «سومیتومو»(Sumitomo Electric) در دیدار با هیات اعزامی سازمان منطقه آزاد قشم به ژاپن، از آمادگی برای سرمایه گذاری در زمینه انتقال فیبر نوری از سرزمین اصلی به جزیره قشم و انتقال برق جزیره به سرزمین اصلی خبر داد.

    وی ادامه داد: مسئولان شرکت سومیتومو در نظر دارند برق تولیدی جزیره قشم را از طریق کابل های زیردریایی به سرزمین اصلی منتقل کنند و فیبر نوری را نیز از طریق دریا از سرزمین اصلی به منطقه آزاد قشم انتقال دهند.
    به گفته باقری نژاد، شرکت برق سومیتومو با فروش سالانه حدود 28میلیارد دلار و با داشتن 240 هزار نیرو، بزرگ ترین تولیدکننده کابل برق ژاپن است و در ردیف سه شرکت بزرگ جهان، در حال حاضر در بیش از 300 شهر فعالیت می کند.

    ***اجرای طرح جامع قشم با همکاری ژاپنی ها
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت: نقشه راه توسعه منطقه آزاد قشم با هدف اجرای طرح جامع در این جزیره با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و مدیرعامل شرکت «نومورا» ژاپن بازنگری و به امضاء دو طرف رسید.
    باقری نژاد اضافه کرد: طرح های حوزه کسب و کار، به روز رسانی طرح جامع جزیره و تدوین طرح راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار مشترک مسئولان شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با مسئولان شرکت نومورا ژاپن مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.
    در این نشست مشترک مقرر شده است که شرکت نومورا بسته های سرمایه گذاری در طرح های منطقه آزاد قشم را تهیه و به منظور جذب سرمایه گذار برای این منطقه با شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم همکاری کند.
    شرکت نومورا ژاپن در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت دارد و با درآمد سالانه حدود چهار میلیارد دلار، جزو 10 شرکت برتر جهان محسوب می شود.
    پس توافق برجام، بسیاری از کشورهای مهم جهان از قاره های اروپا، آفریقا و آسیا علاقه مندی خود را برای حضور در منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های مهم صنعتی و اقتصادی این جزیره اعلام کرده اند.
    در این میان ژاپنی ها که از زمستان سال گذشته با آژانس بین المللی«جایکا» (JICA) در منطقه آزاد قشم به طور رسمی استقرار یافتند و در زمینه شیلات تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند، در مرحله جدید تلاش دارند در زمینه های دیگر صنعتی و اقتصادی از رقبای خود پیشی بگیرند.
    هیات اعزامی شرکت سرمایه گذرای و توسعه قشم در سفر خود به ژاپن در زمینه های مختلف با مسئولان شرکت هواپیمایی ANA، شرکت میتسوبیشی ژاپن، مسئولان حوزه انرژی این کشور و شرکت برق سومیتومو مذاکره کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو