عصر خودرو

گردش مالی ۵۰۰ میلیارد دلاری بازار جهانی پوشاک؛

ایران عضو فدراسیون جهانی پوشاک شد

عصر بازار- رئیس فدراسیون جهانی پوشاک از پیوستن ایران به جمع ۶۰ کشور عضو فدراسیون جهانی پوشاک خبر داد و گفت: فدراسیون جهانی به ایران برای ورود به بازارهای صادراتی پوشاک کمک می کند؛ این بازار سالیانه ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد.

ایران عضو فدراسیون جهانی پوشاک شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «راهول مهرتا»  در نشستی خبری در مورد مزیت های پیوستن به فدراسیون جهانی پوشاک گفت: در اجلاس‌های سالیانه، برندها و شرکت های معتبر، راهکارها و تجربه های خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهند و اعضا می توانند از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

    وی ادامه داد: چین، بنگلادش و هند سه کشور تولیدکننده لباس به ویژه لباس‌های سنتی متداول و حتی لباس‌های اسلامی هستند که محصولات خود را به کشورهایی همچون عربستان صادر می‌کنند.
    رئیس فدراسیون جهانی پوشاک در پاسخ به اینکه این فدراسیون چه برنامه‌ای برای طراحی لباس‌های اسلامی به ویژه برای مسلمانان دارد، گفت: مشخص است که همه شرکت‌های دنیا برای درآمد زایی کار می‌کنند و این مشتری است که براساس تقاضا بازار را تعیین می‌کند؛ در نتیجه کشورهایی همچون هند و پاکستان که تا حدی جمعیت مسلمان دارند، در این زمینه فعالیت می‌کنند که ایران نیز می‌تواند از این پس عضوی از آنها باشد.
    «ابوالقاسم شیرازی» رئیس اتحادیه پوشاک ایران نیز در این نشست گفت: از دو سال گذشته تلاش‌های خود را برای ورود به اتحادیه جهانی پوشاک آغاز کردیم و به دنبال آنیم که برندهای معتبر اروپایی را به ایران آورده و با همکاری مشترک محصولات را تولید و صادر کنیم.
    وی به مزیت این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه، فرصت های شغلی زیادی مهیا می شود و علاوه بر آن، صادرات نیز افزایش خواهد یافت.
    شیرازی از رایزنی با شرکت‌های مطرح ایتالیا و فرانسه برای مشارکت در تولید پوشاک و ایجاد برند معتبر در ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری خواهند کرد، تا تولیدات علاوه بر تامین نیاز داخل روانه بازارهای صادراتی شود.
    وی اضافه کرد: به روز شدن اطلاعات تولیدکنندگان پوشاک ایرانی از آخرین مد و تکنولوژی‌های دنیا در حوزه پوشاک، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و برند‌سازی از مزایای عضوت در فدراسیون جهانی پوشاک است.
    سالیانه 14.5 میلیارد دلار پوشاک در ایران خریداری می شود که 60 درصد آن تولید داخل است؛ 40 درصد پوشاک موجود در بازار ایران وارداتی است که بیش از 90 درصد آن بصورت قاچاق وارد می شود.

    ** تامین یک میلیارد ریال اعتبار خریدار از صندوق توسعه برای صادرات کالا
    رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران نیز امروز در نشست مشترک با رئیسان اتحادیه جهانی پوشاک و اتحادیه پوشاک تهران گفت: مقرر شد صندوق توسعه ملی بیش از یک میلیارد ریال به عنوان اعتبار خریدار برای صادرات کالا به دیگر کشورها پرداخت کند.
    محمدرضا مس فروش افزود: با تامین منابع مالی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی به دیگر کشورها، علاوه بر افزایش ارتباطات بین المللی، با تخصیص تسهیلات برای خریداران محصولات ایرانی در خارج از کشور، زمینه توسعه اقتصادی دوجانبه بیشتر می شود.
    وی با تشریح وضعیت کشور در پسابرجام افزود: هیات های تجاری مختلفی از کشورهای دنیا به استان تهران آمده اند که سعی در سرمایه گذاری و ارتباط مشترک با تهران دارند که امید است این نشست نیز منجر به روابط دوجانبه بیشتردر زمینه پوشاک شود.
    مس فروش به بازدید رئیس اتحادیه جهانی پوشاک از بازار تهران و مشاهده ظرفیت های ایران در بخش پوشاک اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش شده با ورود ماشین آلات و دانش فنی، توان تولیدی کشور افزایش یابد و در این صنعت شاهد پیشرفت هایی باشیم.
    وی افزود: در این زمینه تلاش شده است تا با پذیرش هیات های تجاری و همچنین اعزام هیات تجاری ایران، این ارتباط در سطح وسیعی با دیگر کشورها گسترش یابد.
    مس فروش، همچنین با بیان اینکه ایران عضو ناظر سازمان تجارت جهانی(WTO)، است، اضافه کرد: کشور درحال حرکت به سوی تنظیم مناسب تعرفه های گمرکی کالاست.
    رئیس اتحادیه جهانی پوشاک نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی این فدراسیون معرفی تولیدات و محصولات ایران به بازار جهانی است.
    «راهول مهرتا» همچنین آمادگی خود را برای همکاری با دیگر فدراسیون هایی که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند اعلام کرد و افزود: این فدراسیون می تواند زمینه حضور بیشتر فعالان ایرانی دربخش پوشاک را به هند و بالعکس فراهم و حمایت کند.
    رئیس اتحادیه جهانی پوشاک با بیان اینکه در بازدید از بازار تهران تحت تاثیر قابلیت ها، توانایی ها و تولیدات بسیار زیاد اجناس قرارگرفته است، ادامه داد: با توجه به توانایی های موجود درایران، ضروری است از تولیدکنندگان پوشاک برای حضور در بازار های جهانی حمایت شود و با بروز رسانی تکنولوژی، ماشین آلات مدرن و همچنین آشنایی با طراحی های نوین صنعت پوشاک، ایران قابلیت رقابت با بازارهای جهانی را فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها