عصر خودرو

نخستین محموله ریلی سیمان صادراتی از کرمان به پاکستان ارسال شد

عصر بازار- مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: نخستین محموله سیمان صادراتی امروز(چهارشنبه) از ایستگاه راه آهن کرمان به مقصد پاکستان بارگیری و ارسال شد.

نخستین محموله ریلی سیمان صادراتی از کرمان به پاکستان ارسال شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سید رضا سادات حسینی در جمع خبرنگاران افزود: نخستین محموله سیمان صادراتی کرمان به پاکستان با وزن خالص 840 تن و وزن ناخالص یک هزار و 200 تن متعلق به شرکت سیمان ممتازان بود که از کرمان به مقصد زاهدان و سپس به مقصد شهر کویته پاکستان بارگیری و حمل شد.
    وی با بیان اینکه نخستین محموله سیمان صادراتی کرمان به پاکستان در ایستگاه راه آهن زاهدان، واگن به واگن می شود اظهار کرد: عرض ریلهای راه آهن در ایران با ریل کشور پاکستان متفاوت است لذا ناچار به جابه جایی بار هستیم.
    مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه این محموله مستقیما وارد شهر کویته پاکستان می شود افزود: وزن این محموله طبق توافق در ماه پنج هزار تن است.
    وی تاکید کرد: قابلیت افزایش بار در سیمان صادراتی کرمان به پاکستان وجود دارد و امیدواریم این امر تداوم پیدا کند.
    وی تصریح کرد: راه آهن یک ناوگان حمل و نقل سبز به منظور کاهش آسیب های زیست محیطی و ایمن است.
    سادات حسینی افزود: مقدار بار حمل شده توسط قطار با 15 واگن برابر با بار 40 تریلی در مسیر جاده است.
    وی گفت: اداره کل راه آهن کرمان از حمل بار شرکت ها و بخش خصوصی توسط قطار استقبال می کند.
    وی با بیان اینکه کرمان قطب کشاورزی، معدنی و صنعتی کشور است گفت: با توجه به ظرفیت ریلی موجود در این استان با همکاری مسئولان می توانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.
    وی اظهار کرد: هزار تن محموله زغال نیز توسط واگن های مسقف از شهرستان زرند به کشور ترکیه صادر می شود.
    معاون مالی و اداری شرکت سیمان ممتازان نیز در این نشست گفت: فقط پنج درصد سیمان تولید شده در دنیا به دلیل مشکلات حمل و نقل و ارزان بودن آن نسبت به حجمش صادر می شود.
    محمد خانی با بیان اینکه 70 شرکت تولید سیمان در کشور وجود دارد افزود: شرکت سیمان ممتازان در سال گذشته نزدیک به 56 میلیون تن فروش سیمان داشته در حالی که حجم ظرفیت تولید سیمان 70 میلیون تن در سال است که به دلیل تقاضای اندک نیاز به این حجم تولید نیست.
    وی تصریح کرد: حمل و نقل سیمان توسط خطوط ریلی به دلیل ثبات قیمت و ارسال مستقیم، هزینه صادرات را کاهش می دهد که امیدواریم این موضوع پایدار باشد تا از ظرفیت های بدون استفاده ای که در سیمان کشور وجود دارد بتوانیم استفاده کنیم.
    وی افزود: شرکت سیمان ممتازان کرمان در حال برنامه ریزی برای صادرات سیمان به روسیه ظرف دو ماه آینده و از طریق خط راه آهن بندر امیرآباد است.
    معاون مالی و اداری شرکت سیمان ممتازان افزود: سیمان ممتازان واحد نمونه کیفی کشور و دارای گواهینامه ECA است که به آن مجوز ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را می دهند.
    وی تاکید کرد: شرکت سیمان ممتازان سابقه حمل بار توسط خط ریلی کشور به کشورهای تاجیکستان و مرز شلمچه را دارد اما برای نخستین مرتبه سیمان از طریق خط آهن به کشور پاکستان صادر می شود.
    خانی با اشاره به اهمیت حمل سیمان توسط راه آهن افزود: یکی از موضوعات که در دنیا برای صادرات اهمیت فراوان دارد بحث صنعت سبز و مسائل زیست محیطی است و این شرکت در سال گذشته به عنوان صنعت سبز برگزیده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها