عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران؛

نزول قیمت ها بر تابلوی آتی سکه نقش بست

عصر بازار- روند پر نوسان طلای جهانی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه موجب شده که برخی معامله‌گران بازار سکه در بازار حاشیه‌نشین شوند و با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام دهند.

نزول قیمت ها بر تابلوی آتی سکه نقش بست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، کاهش بهای اونس طی روز گذشته در بازارهای جهانی، موجب روند نزولی معاملات سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

    دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 41 هزار تومان معامله شد و افت 0/39 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل شهریورماه با کاهش 0/18 درصدی به قیمت یک میلیون و 57 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 69هزار تومان معامله شد و با افت 0/28 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با 0/35 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 88 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و 109 هزار تومان معامله شد و افت 0/24 درصدی را به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 6هزار و 423 قرارداد و ارزش آن به بیش از 706 میلیارد ریال رسید

    از سویی سکه نقدی نیز که روز دوشنبه وارد کانال یک میلیون و 30 هزار تومان شده بود، روز سه‌شنبه از این کانال پایین آمد. در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با 5 هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 25 هزار تومان رسید. دیروز‌ فلز گرانبهای داخلی معاملات خود را با قیمت یک‌میلیون و 27 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی 3 هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان،‌ کاهش ارزش اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که به شروع کاهشی سکه کمک کرد. در ادامه روز، قیمت دلار نیز در بازار داخلی کششی برای افزایش قیمت از خود نشان نداد تا سکه با افت بیشتری مواجه شود و در نهایت در میانه کانال یک میلیون و 20 هزار تومان به کار خود پایان دهد.

    این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با  یک هزار تومان کاهش قیمت در بازار نقدی رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت 531 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 285 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 192 هزار تومان به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها