عصر خودرو

ایران ۹.۶ میلیارد دلار پتروشیمی صادر کرد

عصر بازار- بیش از ۱۸.۸ میلیون تن محصول پتروشیمی و پلیمری به ارزش ۹ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار توسط ایران به بازارهای جهانی در سال گذشته صادر شد.

ایران ۹.۶ میلیارد دلار پتروشیمی صادر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران، اعلام کرد: مجموع فروش داخلی محصولات پتروشیمی سال گذشته حدود 14 میلیون تن به ارزش 241.5 هزار میلیارد ریال بوده است.

    علاوه بر این میزان کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته حدود 18.8 میلیون تن بود و ارزش نهایی صادرات هم به 9 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

    بر این اساس مجتمع‌های پتروشیمی شیراز، لاله، قائد بصیر، مارون، مهر، فن آوران، پلی نار، خراسان، رجال، پردیس 1 و 2 و شازند به ترتیب بالاترین عملکرد تولید محصول را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

    در این بین، مجموع تولید 20 مجتمع پتروشیمی منطقه ماهشهر بیش از ١٨ میلیون و 177 هزار تن، دوازده مجتمع پتروشیمی منطقه عسلویه بیش از 20 میلیون تن و تولید مجتمع های دیگر مناطق نیز بیش از ٨ میلیون تن در 1394 بوده است.

    در منطقه ماهشهر پتروشیمی بندر امام با 5 میلیون و 268 هزار تن بالاترین تولید را رقم زد و در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی نوری با بیش از 4 میلیون تن بالاترین تولید را داشت و سر انجام در میان دیگر مجتمع های پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی شیراز با تولید یک میلیون و نهصد و چهل هزار تن محصول بیشترین تولید را داشت.

    از سوی دیگر سال گذشته، 16 مجتمع پتروشیمی تعمیرات اساسی را انجام دادند و در این میان 3 مجتمع پتروشیمیایی نوری، مروارید و کرمانشاه تمامی واحدهای فرآیندی خود را تعمیر اساسی  کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها