عصر خودرو

منابع هندی خبر دادند

چابهار، اولویت اصلی سفر نخست وزیر هند به تهران است

عصر بازار- منابع هندی اعلام کردند پروژه توسعه بندر چابهار اصلی ترین دستور کار سفر نخست وزیر هند در هفته آینده به ایران است.

چابهار، اولویت اصلی سفر نخست وزیر هند به تهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دولت هند اعلام کرد، نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد. به گفته منابع پس از این سفر، مودی در ماه ژوئن به افغانستان خواهد رفت. هر دو سفر با هدف توسعه زیرساخت ها انجام خواهد شد و پروژه توسعه بندر چابهار اصلی ترین دستور کار مودی در سفر به تهران خواهد بود.

    انتظار می رود مودی در سفر به افغانستان سد 300 میلیون دلاری سلما و نیروگاه برق آبی این سد را که به سد دوستی افغانستان و هند شهرت یافته افتتاح نماید.
    مودی انتظار دارد در سفر به تهران، موافقتنامه تجارت سه جانبه با ایران و افغانستان از طریق چابهار را به امضا برساند. این موافقتنامه در جریان سفر ماه گذشته وزیر امور خارجه هند به تهران نهایی شده است.
    روز سه شنبه، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد، این سفر «یک اقدام به موقع در راستای تلاش های فعلی دو کشور و نهادهای تجاری آنها برای توسعه همکاری های دوجانبه و انتفاع متقابل از فرصت های جدیدی است که پس از لغو تحریم های ثانویه علیه ایران در اوایل امسال حاصل شده است.»
    مودی در این سفر همچنین با آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب ایران نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
    در بیانیه وزارت امور خارجه هند آمده است: « نخست وزیر در جریان سفر به ایران به دنبال افزایش اشتراکات دو کشور از طریق تمرکز بر همکاری های مشخص در ارتباطات منطقه ای و زیرساخت ها، توسعه شراکت انرژی، ارتقاء تجارت دوجانبه، تسهیل تعاملات میان دو ملت در زمینه های مختلف و توسعه صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها