عصر خودرو

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

تامین مالی ۶۳ شرکت از طریق اوراق بلند مدت در سال ۱۴۰۱

عصر بازار- رضا عیوضلو گفت: سال ۱۳۹۹، ۱۶ شرکت ،سال ۱۴۰۰، ۲۶ شرکت و سال ۱۴۰۱، ۶۳ شرکت از طریق اوراق‌های بلند مدت اقدام به تامین مالی از طریق بازار سرمایه کرده‌اند.

تامین مالی ۶۳ شرکت از طریق اوراق بلند مدت در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست تخصصی تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه با اشاره به اینکه تامین مالی مناطق آزاد از بازار سرمایه به سال 98 بازمی‌گردد، گفت: تاکنون مناطق آزاد 900 میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده است. در حال حاضر چابهار نیز برای تامین مالی درخواست داده است. علاوه براین؛ موافقت اصولی منطقه آزاد کیش نیز صادر شده و در دست اجراست.

    او افزود: مناطق آزاد با استفاده از عرضه سهام شرکت‌هایشان در بورس و فرابورس می‌توانند از ظرفیت بازار سرمایه بهره گیرند.

    عضو هیئت مدیره سازمان بورس با تاکید براینکه سال 1399، 16 شرکت،سال 1400 ، 26 شرکت و سال 1401، 63 شرکت از طریق اوراق های بلند مدت تامین مالی انجام دادند، اضافه کرد: امید می‌رود تعداد شرکت‌هایی که از ظرفیت این بازار بهره می‌گیرند روز به روز ارتقا یابد.

    عیوضلو بیان کرد:در سال 1401 تعداد اوراق منتشره سی درصد بوده است که در مقایسه با سال 95 تقریبا 2 برابر شده است که این عدد در بانک‌ها بسیار کمتر بوده است.

    او، میزان اوراق بلندمدت در بازار سرمایه را بالغ بر 660 همت ذکر کرد و گفت:از این طریق 232 تامین مالی انجام شده است. این درحالی است که در سال1396 مجموع اوراق 66 همت بود که از این میزان 10 همت متعلق به بخش خصوصی بوده است.

    عیوضلو با بیان‌اینکه مجموع اوراق در سال 1401 دو برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: این امر نشان دهنده افزایش نقش بازار سرمایه است.

    برچسب ها