عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز خبر داد

مذاکرات گازی ایران با کشورهای خلیج فارس تحت‌الشعاع روابط ایران و عربستان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: به دلیل شرایط سیاسی ایجاد شده در منطقه خلیج فارس مذاکرات گازی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس با وقفه روبرو شده است.

مذاکرات گازی ایران با کشورهای خلیج فارس تحت‌الشعاع روابط ایران و عربستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی با اشاره به مذاکرات گازی ایران و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: براساس برنامه پنجم توسعه یکی از تکالیف شرکت ملی گاز ایران صادرات گاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

    وی با اشاره به انجام مذاکرات گازی با برخی از این کشورها گفت: مذاکرات طولانی مدتی بین ایران و برخی از این کشورها انجام شد و برخی از آنها نیز نزدیک به انعقاد تفاهم نامه بود.

    معاون وزیر نفت تصریح کرد:اما به دلیل شرایط سیاسی ایجاد شده بین ایران و عربستان متاسفانه باوجود نیاز این کشورها به گاز ایران مذاکرات متوقف شد زیرا این کشورهای عربی سعی کردند تا رضایت عربستان را بدست آورند به همین دلیل اگر شرایط سیاسی بین ایران و عربستان بهبود پیدا کند می توان امیدوار به پیگیری مجدد مذاکرات بود.

    بر اساس این گزارش، آبان ماه سال گذشته علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت صادرات گاز ازیران درباره آخرین وضعیت مذاکرات با کشورهای عربی به منظور فروش و صادرات گاز طبیعی ایران در دوران پساتحریم، گفته بود: امارات متحده عربی و کویت به دنبال واردات گاز طبیعی از ایران است.

    براساس برنامه پنجم توسعه باید سهم ایران در تجارت گاز جهانی به 10 درصد می رسید که بخش قابل توجهی از این رقم مربوط به شکروهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها