عصر خودرو

رفع مشکل ارزی قطعات لوازم خانگی تا ۱ ماه دیگر

عصر بازار- مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با دستور وزیر صمت و هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران در یک ماه آینده مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی رفع می‌شود.

رفع مشکل ارزی قطعات لوازم خانگی تا ۱ ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با دستور وزیر صمت و هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران در یک ماه آینده مشکل تأمین ارز برای واردات قطعات لوازم خانگی رفع می‌شود.

    محسن شکراللهی افزود: برخی از قطعات موردنیاز در صنعت لوازم خانگی، وارداتی هستند و ما سالانه یک‌ونیم میلیارد دلار برای واردات این قطعات نیاز داریم، اما با وجود مشکلاتی که برای تأمین ارز قطعات لوازم خانگی داشتیم، امسال تولید رشد خوبی داشت و محصولات جدید و فناور را وارد بازار کردیم.

    وی ادامه داد: ارز واردات قطعات لوازم خانگی عمدتاً ارز نیمایی است و گاهی از ارز صادرات سایر محصولات هم استفاده می‌شود.

    شکراللهی گفت: در سال‌های اخیر عمق ساخت داخل در برخی محصولات بالاتر رفته است و برای همین ارزبری واردات قطعات کاهش یافته است.

    مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت افزود: امسال با تلاشی که در حوزه صادرات داشتیم توانستیم بازارهای جدیدی را برای صادرات محصولات ایجاد کنیم و اکنون به کشورهای منطقه غرب آسیا و منطقه اوراسیا صادرات داریم.

    برچسب ها