عصر خودرو

عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در گفت و گو با «عصر بازار» ؛

لزوم ورود قدرت های اروپایی به بورس

عصر بازار- ورود هیئت های کشور های قدرتمند همانند آلمان و انگلستان می تواند نقش بسزایی در رشد بازار سرمایه داشته باشد.

لزوم ورود قدرت های اروپایی به بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محمد دارستانی عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی در خصوص روند بازار طی چند روز اخیر گفت: بازار سهام در فاز نوسانی قرار گرفته است و در حال حاضر شاخص های بورس نشان از رونق و هیجان خرید در بازار ندارد.

    وی خاطرنشان کرد: بورس از ابتدای سال تاکنون در رکود قرار گرفته است از سویی، ممکن است با شروع به کار کردن مجلس جدید رکود فعلی بتواند تبدیل به رونق و به نوعی زمینه ساز ورود نقدینگی های ریسک پذیر در بازار شود.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: احتمال بهتر شدن بازار سهام پس از گذر از نیمه خرداد ماه وجود دارد.

    محمد دارستانی تصریح کرد: با توجه به این که سال مالی 94 شرکت ها مناسب نبوده است احتمال این که برخی از سهامداران رقبتی برای شرکت در مجامع نداشته باشند نیز وجود دارد.

    عضو هیات مدیره کارگزاری فارابی افزود: برخی شرکت ها به دلیل مشکلات و فضای رکودی تمایلی به توزیع سود نقدی ندارند و برای حفظ منابع در شرکت ها برنامه ریزی می کنند که در نهایت این عامل منجر به عدم تمایل سهامداران به حضور در مجامع شرکت ها می شود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: عواملی از جمله ورود مجلس دهم، قرارداد های خارجی،تسهیل تعاملات بانکی، خوش بینی های موجود، تعامل بیشتر نهاد اجرا و نهاد قانون گذار ، اطمینان بیشتر سرمایه گذاران خارجی در صورت هماهنگی دولت و مجلس، می تواند باعث رونق بورس شود.

    وی ابراز داشت: ورود هیئت های کشور های قدرتمند همانند آلمان و انگلستان می تواند نقش بسزایی در رشد بازار سرمایه داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها