عصر خودرو

سقوط صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رکورد ۲۸ ماهه

عصر بازار- صادرات نفت عربستان سعودی در اوت، برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین رکورد در ۲۸ ماه گذشته سقوط کرد.

سقوط صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رکورد ۲۸ ماهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اطلاعات منتشره از سوی سازمان ابتکار داده مشترک (JODI) نشان داد که صادرات نفت عربستان سعودی از 6.01 میلیون بشکه در روز در ژوئیه، به 5.58 میلیون بشکه در روز در اوت رسید که افت 7.1 درصدی داشت و پایین‌ترین میزان صادرات این کشور از آوریل سال 2021 به این طرف بود.

    عربستان سعودی و روسیه توافق کرده‌اند تا پایان سال 2023، مجموعا 1.3 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت خود را علاوه بر محدودیت عرضه تعیین شده توسط اوپک پلاس، کاهش دهند.

    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ماه میلادی جاری اظهار کرد که کاهش تولید اوپک پلاس، در سال 2024 و پس از آن ادامه پیدا می‌کند تا ثبات بازار نفت را تضمین کند.

    طبق آمار JODI، تولید نفت عربستان سعودی در اوت، با 95 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ژوئیه، به 8.92 میلیون بشکه در روز رسید و ذخایر این کشور، به میزان 4.16 میلیون بشکه افزایش یافت و به 150.89 میلیون بشکه رسید.

    پالایشگاه‌های داخلی عربستان سعودی در اوت، 2900 بشکه در روز نفت کمتری پالایش کردند و مصرف مستقیم نفت، به میزان 134 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 726 هزار بشکه در روز رسید. صادرات محصولات نفتی عربستان، به میزان 182 هزار بشکه در روز در اوت افزایش یافت و به 1.33 میلیون بشکه در روز رسید.

    آمار صادرات ماهانه از سوی عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک به سازمان ابتکار داده مشترک داده می‌شود و در وب سایت این سازمان، در دسترس قرار می‌گیرد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در پی درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی، افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر، عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت سبک خود برای خریداران آسیایی را در نوامبر برای پنجمین ماه متوالی افزایش داد.

    برچسب ها