عصر خودرو

تلاش چین برای به تملک درآوردن مرکز ذخیره فلزات ارزشمند لندن

عصر بازار- بانک «آی سی بی سی» از شاخه های بانک صنایع و معادن چین که از نظر مالی گفته می شود در رده نخست جهان قرار دارد، مرکز ذخیره فلزات با ارزش در لندن را خریداری می کند.

تلاش چین برای به تملک درآوردن مرکز ذخیره فلزات ارزشمند لندن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این بانک به دنبال آن است که مرکز «بارکلی پی ال سی» لندن را که محلی تجاری برای فلزات قیمتی از جمله طلا محسوب می شود، در تملک خود آورد.
    گفته می شود که این مرکز نزدیک به 2 هزار تن فلزات گرانبها از جمله طلا، نقره و طلای سفید را در خود جای می دهد.
    تملک بر این مرکز توسط بانک چینی که از لحاظ دارایی ها در جایگاه اول بانک های جهان ایستاده است، می تواند نقش چین را در تاثیرگذاری بر بهای فلزات قیمتی افزایش دهد.
    چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلا در جهان است و می کوشد تا در زمینه قیمت گذاری بر روی این فلزات نیز نقش ایفا کند.
    بانک «استاندارد آی سی بی سی» چین امروز اعلام کرد که این اقدام و داشتن مرکز مذکور موجب ارائه خدمات بیشتر در باره فلزات قیمتی شده و در عرضه و تقاضای بازار هم اثرگذار خواهد بود.
    روزنامه چاینا دیلی امروز نوشت که با این اقدام، چین از جایگاه بسیار مهمتری در بازار فلزات قیمتی دنیا برخوردار خواهد شد.
    تجارت فلزات قیمتی در چین بخصوص از سال 2009 رسمیت یافت و از آن زمان بانک «آی سی بی سی» این کشور 730 هزار تن فلزات قیمتی را معامله کرده و ارزش این تعاملات تجاری به بیش از یکهزار میلیارد دلار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها