عصر خودرو

ارزیابی گلدمن ساکس از تاثیر تحولات فلسطین اشغالی بر ذخایر نفت

عصر بازار- گلدمن ساکس انتظار ندارد حملات نیروهای مقاومت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطین، هیچ پیامد فوری بزرگی بر ذخایر بازار نفت در کوتاه مدت، داشته باشد.

ارزیابی گلدمن ساکس از تاثیر تحولات فلسطین اشغالی بر ذخایر نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با این حال، این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی افزود: این حملات، احتمال عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی و افزایش تولید نفت عربستان سعودی به مرور زمان را کاهش می‌دهد.

    حملات نیروهای مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی فلسطین و حمله تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به غزه، باعث صعود قیمت نفت شد زیرا بازار ریسک گسترش جنگ در خاورمیانه را در قیمت‌ها لحاظ کرد. نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بیش از سه دلار در هر بشکه افزایش یافت و نفت برنت حدود 87 دلار در هر بشکه معامله شد.

    گلدمن ساکس اعلام کرد همچنان انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت تا ژوئن سال 2024، به 100 دلار صعود خواهد کرد و خاطرنشان کرد که در مقطع فعلی، هیچ تاثیری روی تولید نفت جهان وجود ندارد.

    تحلیلگران بانک مورگان استنلی اظهار کردند: ریسک کوتاه مدت برای عرضه نفت محدود است زیرا رژیم صهیونیستی یا همسایگان نزدیک آن، تولیدکنندگان بزرگ نفت نیستند. با این حال، این وضعیت در صورت گسترش درگیری به کشورهای دیگر منطقه، ممکن است تغییر کند.

    بر اساس گزارش رویترز، گلدمن اعلام کرد در سناریوی محتمل‌تری که تولید نفت عربستان سعودی در 9 میلیون بشکه در روز در سال 2024 ثابت می‌ماند، پیش‌بینی میانگین قیمت نفت برنت در دسامبر سال 2024، به 104 دلار می‌رسد.

    برچسب ها