عصر خودرو

کاهش قیمت کامودیتی‌ها تحت تاثیر نرخ بهره

عصر بازار- فدرال‌رزرو ایالات‌متحده به دلیل خطرات تورمی، نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی بالا نگه داشته که این موضوع موجب کاهش تقاضا در بازارهای کالایی شده و پیشی گرفتن میزان عرضه از تقاضا افت قیمت کامودیتی‌ها را در پی داشته است.

کاهش قیمت کامودیتی‌ها تحت تاثیر نرخ بهره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، فدرال‌رزرو ایالات‌متحده به دلیل خطرات تورمی، نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی بالا نگه داشته که این موضوع موجب کاهش تقاضا در بازارهای کالایی شده و پیشی گرفتن میزان عرضه از تقاضا افت قیمت کامودیتی‌ها را در پی داشته است.

    این در حالی است که مس برای اولین بار از اواخر ماه مه با قیمت کمتر از 8هزار دلار مورد معامله قرار گرفت. همچنین سایه بدهی توسعه‌دهندگان بخش املاک بر بازار کامودیتی‌ها باعث شد تا سنگ‌آهن نیز کانال 120دلاری را از دست بدهد.

    قیمت طلا نیز طی دومین هفته پیاپی تحت‌تاثیر سیاست‌های فدرال‌رزرو برای بالا نگه‌داشتن نرخ تورم به کمترین میزان خود طی هفت‌ماه گذشته رسید.

    در شرایطی که بازارهای کالایی تحت‌تاثیر اخبار منفی اقتصادی غرب و شرق قرار گرفته‌اند، پیش‌بینی‌ها از بهبود تقاضا در بلندمدت حکایت دارند.

    برچسب ها