عصر خودرو

در تحلیل کارشناسان جهانی بازار طلا تشریح شد:

معرفی هشت عامل اثر گذار بر کاهش قیمت طلا

عصر بازار: قیمت طلا در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار COMEX نیویورک با ۲.۷۰ دلار افزایش به سطح ۱۰۹۲.۸۰ دلار در هر اونس رسید، به رغم این افزایش قیمت طلا طی هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است به طوری که در مقاطعی از ماه جولای به کمترین قیمت خود در ۵.۵ سال اخیر رسید.

معرفی هشت عامل اثر گذار بر کاهش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت طلا در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار COMEX نیویورک با 2.70 دلار افزایش به سطح 1092.80 دلار در هر اونس رسید، به رغم این افزایش قیمت طلا طی هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است به طوری که در مقاطعی از ماه جولای به کمترین قیمت خود در 5.5 سال اخیر رسید.

    کارشناسان دلایلی مختلفی را برای این کاهش ذکر می‌کند در ادامه یکی دیگر از جمع‌بندی‌هایی که در مورد دلایل قیمت افت قیمت طلا منتشر شده است را می‌‌خوانیم.

    بر اساس گزارش Economic times ، کارشناسان به طور عمده برای کاهش قیمت طلا به 8 دلیل اشاره می‌کنند؛

    1- افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو که برای اولین بار طی یک دهه اخیر رخ می‌‌دهد می‌توان نشان‌دهنده کاهش خطر رکود برای بزرگترین اقتصاد دنیا قلمداد شود این موضوع درکنار موارد دیگری چون توافق‌های انجام گرفته یونان و ایران که مناقشات بین‌المللی را کاهش داده‌‌اند از عوامل موثر در کاهش قیمت طلا است.

    2- زمانی که اقتصاد چین در مسیر شکوفایی قرار داشت قیمت طلا به شدت افزایش یافته بود در حال حاضر باکاهش رشد اقتصادی چین تقاضای این کشور برای کالاها نیز کاهش داشته است.

    3- تقویت ارزش دلار منجرشده است تا طلا نیز همانند دیگر کالاها در مبادلات بین‌المللی گرانتر تمام شود و از تقاضای آن کاسته شود.

    4- نگهداری طلا به عنوان وسیله‌ای برای مقابله با تورم مطرح بوده است در سالهای اخیر تورم جهانی کاهش داشته است از این رو تقاضای برای نگهداری طلا نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

    5- یک سخن کلی در بازار طلا وجود دارد که پس از هر 15 سال کمبود عرضه در بازار طلا با 5 سال فزونی عرضه مواجه خواهیم بود. بعد از افزایش قیمت طلا در اواخر سال 2011 به سطح 1900 دلار در هر اونس کارشناسان معتقد هستند دوران اضافه عرضه در بازار طلا آغاز شده است و انتظار کاهش قیمت طلا حتی به سطح 700 دلار در هر اونس را دارند.

    6- نگهداری طلا، هیچ بهره‌ای را نصیب سرمایه‌گذران آن نمی‌کند در حالی که با رونق گرفتن بازار سهام سرمایه‌گذارن به سمت آنها هجوم خواهند آورد.

    7- به طور سنتی از خریدارن مهم بازار طلا بانک‌های مرکزی کشورها بویژه بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور بوده‌ است. اما آنها در حال حاضر با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و خروج سرمایه‌ها در این کشورها به شدت در مصرف منابع ارزی خود محتاط هستند.

    8- با ادامه سقوط قیمت طلا بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده‌اند که این موضوع نیز در افزایش فشارها بر کاهش قیمت طلا تاثیر داشته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو