عصر خودرو

وزارت توسعه اقتصادی اسلوونی:

اسلوونی می تواند راه ورود ایران به بازارهای اروپا و غرب بالکان باشد

عصر بازار- مقام عالی رتبه وزارت 'توسعه اقتصادی و فناوری' جمهوری 'اسلوونی'، تشکیل کمیسیون مشترک انرژی ایران و کشورش را گام مهمی در جهت تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دانست و تاکید کرد اسلوونی می تواند دروازه ورود ایران به بازارهای اروپا و غرب بالکان باشد.

اسلوونی می تواند راه ورود ایران به بازارهای اروپا و غرب بالکان باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه انگلیسی زبان 'اسلوونی تایمز' چاپ 'لیوبلیانا' پایتخت این کشور، آلش کانتاروتی Aleš Cantarutti مقام دوم وزارت 'توسعه اقتصادی و فناوری' اسلوونی در حاشیه جلسه دو روزه 'کمیسیون مشترک انرژی ایران و اسلوونی' به خبرنگاران گفت:'ظرفیت های متعددی برای همکاری تجاری بین ایران و اسلوونی وجود دارد و تشکیل این کمیسیون گام مهمی در جهت تحکیم روابط اقتصادی با ایران و حمایت از شرکت های هر دو کشور برای ایجاد مشارکت و خلق فرصت های جدید است. دولت ما قصد دارد در این زمینه از شرکت های خود به لحاظ سیاسی و مالی حمایت کند. از سوی دیگر اسلوونی می تواند راه ورود ایران به بازارهای اروپا و غرب بالکان باشد.

    در این جلسه که در مکان تاریخی 'بردو' در شمال پایتخت این کشور برگزار شد، امضای پروتکلی که تا پایان سال جاری فعالیت های مشترک دو کشور را در بر بگیرد، نیز در دستور کار قرار گرفت. 'غلامعلی کرمی نیا' که به نمایندگی از وزارت انرژی کشورمان در این جلسه حضور داشت نیز به خبرنگاران گفت ایران و اسلوونی برنامه های طولانی مدتی در خصوص انرژی تعریف کرده اند و جلسه مذکور می تواند سرآغاز خوبی برای همکاری دو کشور در این زمینه باشد. وی همچنین یادآور شد ایران و اسلوونی در زمینه انتقال و فروش فناوری و انرژی تجربه های مشترک خوبی دارند و این کشور در نظر ایران یک شریک قابل اعتماد است که می تواند به تهران کمک کند به بازار منطقه غرب بالکان وارد شود.
    به نوشته این روزنامه که از نشریات تجاری معتبر اسلوونی است، دو کشور می توانند در زمینه های صنعت برق، مدرن سازی ایستگاه های توزیع برق، ساخت نیروگاه های برق آبی و ارتقای شبکه های توزیع و انتقال انرژی با یکدیگر همکاری کنند.
    جمهوری اسلوونی کشوری جنوب اروپای مرکزی است که از غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌مرز است. این کشور تا سال 1991 جزئی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ مستقل شد. این جمهوری، همواره پل ارتباطی شبه‌جزیرهٔ بالکان با مرکز و غرب اروپا بوده‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها