عصر خودرو

مسکو:

تولیدات ترکیه از ایران به روسیه صادر نمی شود

عصر بازار- آندری بلیانینوف رئیس آژانس فدرال گمرک روسیه اعلام کرد که با وجود امضای موافقتنامه مربوط به 'راهرو سبز' گمرکی بین تهران و مسکو، کالاهای ترکیه تحت تحریم از راه ایران به روسیه صادر نمی‌شود.

تولیدات ترکیه از ایران به روسیه صادر نمی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رییسان گمرک ایران و روسیه دیروز (دوشنبه) در تهران سه موافقتنامه از جمله راه اندازی گذرگاه سبز گمرکی را برای تسهیل در صادرات مواد غذایی، کشاورزی و باغی ایران امضا کردند.

    خبرگزاری اینترفکس به نقل از بلیانینوف نوشت: همکاران اداره نظارت کشاورزی روسیه می‌گویند که کیفیت محصولات ایرانی بسیار بالاتر از محصولات ترکیه است. تهران نه شفاهی بلکه مستند تأیید کرده که به تحویل میوه و سبزیجات تولیدی خود به روسیه علاقه‌مند است و بطور قطعی هیچ کالایی از کشورهای ثالث به واسطه ایران تحویل داده نمی‌شود.
    وی افزود: شرکای ایرانی، تجار واقعی و بازرگانان خوبی هستند و تعهد را اجرا می کنند، زیرا چنان بازاری پیش روی آنان می گشاییم که جالب خواهد بود.
    بلیانینوف گفت: نظارت کشاورزی روسیه هنوز در مورد متوقف کردن تمامی واردات میوه و سبزیجات خارج از فهرست اقلام تحریم شده از ترکیه تصمیم نگرفته است.
    مقام روس تأکید کرد که امروز همه کشورها برای راه یافتن به بازار ایران اقدام می‌کنند و از طرف دیگر بسیاری از کشورها به استفاده از امکان فراهم شده برای جایگزینی محصولات ترکیه در بازار روسیه علاقه‌مندند. تجار ایرانی حتی پیش از طرح راهرو سبز گمرکی در مورد صادرات فرآورده‌های کشاورزی با طرف روس قرارداد امضا کرده‌اند.
    وی اظهار کرد که راه های صادرات ثانوی کالاهای ترکیه به روسیه معلوم است و مساله در نشست اتحادیه اقتصادی اورآسیا بررسی می‌شود.
    مسکو پس از تنش با آنکار بر سر ساقط کردن یک فروند بمب افکن روسی بر فراز آسمان سوریه که به قتل خلبان آن توسط تروریست ها منجر شد، بسیاری از واردات خود بوِیژه محصولات غذایی و کشاورزی را از ترکیه قطع و این کشور را تحریم کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها