عصر خودرو

اتحادیه اوراسیا به‌دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران است

عصر بازار- کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا از آمادگی این اتحادیه برای انعقاد توافقنامه‌ای در خصوص تاسیس منطقه آزاد تجاری با مشارکت ایران خبر داد.

اتحادیه اوراسیا به‌دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «ورونیکا نیکیشین» وزیر تجاری کمیسیون اقتصادی اوراسیا به شورای این اتحادیه دستور داده است تا رایزنی با ایران برای انعقاد یک توافق نامه موقت منطقه آزاد تجاری را آغاز کند.

    وی با اشاره به اینکه دستور برای برگزاری مذاکرات با ایران توسط رئیس شورای اقتصادی اتحادیه اوراسیا صادرت شده است، افزود: ما در صورت دریافت دستور برای برگزاری رایزنی غیررسمی با ایران نتایج آن را تا اکتبر سال جاری به رئیس این شورا پیشنهاد خواهیم کرد.

    اظهارات این مقام اتحادیه اوراسیا در حالی است که «ولی الله افخمی» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ 11 آوریل سال جاری ضمن برگزاری یک نشست تجاری بین تهران و آستانه ابراز امیدواری کرد که قزاقستان از پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا پشتیبانی خواهد کرد.

    اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

    مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

    در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها