عصر خودرو

۲۰ میلیون سرمایه گذار از بازار خارج شدند

سونامی در بازار سهام چین

عصر بازار: در پی نوسانات شدید بازار سهام و اوراق بهادار چین که از یک ماه پیش آغاز شده، نزدیک به ۲۰ میلیون سرمایه گذار سرمایه خود را از این بازار خارج کردند.

سونامی در بازار سهام چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این رقم معادل نزدیک به یک سوم از کل سرمایه گذاران کوچک در این بازار بزرگ سهام است که به دلیل شرایط نابسامان این بازار اقدام به خارج کردن سرمایه های خود کرده اند. پیشتر در ماه گذشته میلادی شاخص این بازار در چین نزدیک به 30 درصد کاهش یافت که باعث هراس عمومی شد.
    بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران کوچک در چین 80 درصد از سهام شرکت های عام را در اختیار دارند و خروج آنها از این بازار ضمن رکود در این شرکت ها باعث ورشکستگی بسیاری از آنها خواهد شد.
    میزان خسارات وارده به سرمایه گذاران بورس چین بسیار بالا است و ارزش زیان وارده به آنها اکنون به یکهزار و 100 میلیارد دلار رسیده است.
    در حالی که در ماه جاری، سهام با 20 درصد کمتر از قیمت قبل به مشتریان عرضه شد باز هم کمتر کسی برای خرید سهام رغبت نشان داده است.
    «لو یون» یکی از این سرمایه گذاران بازار سهام چین گفت: وضعیت فعلی نسبت به دو سال پیش که شروع به خرید سهام می کرده، بسیار نگران کننده تر شده است.
    وی افزود: به ترغیب دولت، شرکت ها و مردم چین سرمایه های خود را وارد این بازار کردند تا بتوانند سود خوبی داشته باشند اما شرایط کنونی باعث وحشت همه ما شده است.
    «لو یون» که از کارکنان شرکت اینترنتی «سیسکا» در پکن است، اظهار داشت: بسیاری همچون او در این بازار سرمایه گذاری کرده اند اما محاسبات همه غلط از آب درآمده است.
    به گفته این شهروند چینی، در حال حاضر سرمایه گذاران در دودلی و شک بسر می برند. به این معنا که اگر هم اکنون سهام خود را واگذار کنند زیان کلانی می بینند و اگر هم صبر کنند، ممکن است وضع از این بدتر شود.
    وی با اشاره به اینکه تزریق 20 میلیارد دلار از سوی سرمایه گذاران بزرگ دولتی و بانک مرکزی به این بازار هنوز چاره ساز نشده است، تصریح کرد: چنانچه پیش بینی وضعیت را می کردم شاید ترجیح می دادم در بازار مسکن که همچنان پر رونق و سودده است، سرمایه گذاری کنم.
    وی گفت که تصمیم گرفته پس از این اتفاق هیچوقت در بازار سهام چین سرمایه گذاری نکند.
    شرکت سهامی «کلینینگ چین» وابسته به دولت نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که فقط در ماه جاری میلادی شاخص سهام در شانگهای 14 درصد افت کرده است که این میزان در شش سال گذشته بی سابقه بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو