عصر خودرو

بیشکک خواهان مبادله کالاهای اقتصادی با ایران است

عصر بازار- رئیس انجمن وارد و صادرکنندگان قرقیزستان با اشاره به کیفیت بالا و قابل رقابت بودن محصولات کشاورزی در این کشور گفت: گسترش ارتباطات در حوزه اقتصاد بین ایران و قرقیزستان برای هر ۲ کشور مفید است.

بیشکک خواهان مبادله کالاهای اقتصادی با ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «لنرا نیازبک‌افا» رئیس اتحادیه شورای نمایندگان اقتصاد اوراسیا و رئیس انجمن وارد و صادرکنندگان قرقیزستان موسوم به «قرقیزلند» عصر دیروز در کنفرانس «مناسبت ایران و قرقیزستان در جهان متغیر» از تلاش‌های مقامات قرقیزستان جهت برقراری روابط تجاری برای ورود محصولات کشاورزی این کشور به ایران خبر داد.

    وی در خصوص دیدگاه دیگر کشورها به قرقیزستان اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان، قرقیزستان را تنها به عنوان کشوری سرشار از معادن مواد خام در نظر دارند در حالی که قرقیزستان کشوری با ظرفیت‌های بسیار بالا در زمینه کشاورزی و دامداری نیز هست که این مسئله در مشارکت این کشور در نمایشگاه‌ها مختلف با جایگاه‌های عالی قابل اثبات می‌باشد.

    رئیس انجمن وارد و صادرکنندگان «قرقیزلند» در ادامه تصریح کرد: محصولات کشاورزی تولید شده در قرقیزستان همه استانداردها و مدارک بین‌المللی را داراست و از همین رو در انبارهای بزرگ روسیه موسوم به «فودسیتی» برای محصولات قرقیزستان 300 متر مربع فضا اختصاص داده شده است ضمن آنکه فودسیتی در ایران نیز حضور داشته و مقامات قرقیزستانی با همتایان ایرانی خود مذاکراتی در خصوص همکاری انجام دادند.

    لنرا نیزابک‌افا ضمن ابراز تمایل قرقیزستان برای ورود به بازار ایران، افزود: در حال حاضر تلاش‌های زیادی برای ادامه و افزایش روابط تجاری با ایران در حال انجام است و علاقمندی بیشکک در ادامه همکاری‌ها تلاش طرف ایرانی را برای اجرایی کردن چنین عملیاتی می‌طلبد.

    وی در پایان تاکید کرد، گسترش ارتباطات در حوزه اقتصاد بین ایران و قرقیزستان برای هر 2 کشور مفید خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها