عصر خودرو

تهران، میزبان بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان

عصر بازار- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد که بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان بعد از ماه مبارک رمضان و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

تهران، میزبان بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'محمدحسین بنی اسدی' روز گذشته (دوشنبه) در جلسه ای با اعضای اتاق بازرگانی و صنایع شهر فیصل آباد پاکستان به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی این کشور گفت: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی آتی ایران و پاکستان، طیف وسیعی از موضوع های مورد علاقه دو کشور در حوزه همکاری های تجاری و اقتصادی بررسی خواهد شد و تلاش خواهد شد تا مسائل مربوط به تعرفه های گمرکی نیز حل و فصل شود.

    وی با بیان اینکه بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر در شرایط جدید پس از برجام و پس از لغو تحریم ها برگزار خواهد شد، گفت: این نشست می تواند دستاوردهای بزرگی برای دو کشور داشته باشد و زمینه های جدیدی را برای کمک به محقق شدن هدف دو کشور برای افزایش حجم مبادلات تجاری به پنج میلیارد دلار فراهم کند.
    نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان روز هفدهم آذر ماه 1393 به میزبانی اسلام آباد برگزار شد که علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس هیات ایران در آن حضور یافت.
    بنی اسدی با بیان اینکه ایران و پاکستان در مجموع با بیش از 300 میلیون جمعیت از ظرفیت های فراوانی برای همکاری های متقابل اقتصادی و تجاری برخوردارند، اظهار داشت که دستیابی دو کشور به رقم پنج میلیارد دلار در روابط تجاری با توجه به پتانسیل های زیادی که وجود دارد، کار چندان سختی نیست و حتی می توان به رقم های بالاتر دست یافت.
    سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صنایع نساجی شهر فیصل آباد لاهور و ظرفیت های صادراتی آن گفت که در ایران بازارهای خوبی برای صادرات محصولات نساجی فیصل آباد وجود دارد و فعالان تجاری و اقتصادی پاکستان می توانند به راحتی این ظرفیت ها را کشف و مورد بهره برداری قرار دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها