عصر خودرو

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همایش تاب آوری در صنعت فولاد:

ضرورت بهره‌گیری از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها

ما همواره مدافع بخش خصوصی هستیم

عصر بازار- عزت الله اکبری تالارپشتی گفت: در بخش اکتشافات می‌بایست از بخش خصوصی به طور جد در راستای سرمایه‌گذاری بهره گرفت. انجمن‌ها می‌بایست سرمایه‌ها و دانش خود را به نمایش بگذارند.

ضرورت بهره‌گیری از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا،  اکبر تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اولین همایش تخصصی تاب آوری در صنعت فولاد، گفت: یکی از مسائل مربوط به صنایع بحث انرژی است که خود تولید کنندگان می‌بایست به منظور این امر اقداماتی مثل تاسیس نیروگاه انجام دهند. هم دولت باید به بخش خصوصی توجه کند، زیرا با حائز اهمیت قرار دادن این حوزه مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.

    او افزود: به آقای مخبر گفته ام که صنایع و بخش خصوصی را دعوت کند و مشکلات صنایع را یادداشت و آن‌ها را رفع کند، باید متاسف بود برای کشوری که از تولیدکنندگان بزرگ برق است اما صنایع در تامین برق چالش دارند.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در بخش اکتشافات می‌بایست از بخش خصوصی به طور جد در راستای سرمایه‌گذاری بهره گرفت. انجمن‌ها می‌بایست سرمایه‌ها و دانش خود را به نمایش بگذارند.

    تالارپشتی گفت: تولیدکنندگان باید از ظرفیت دولت و مجلس به درستی بهره گیرند، بومی‌سازی منابع تولیدی بسیار اقدام مناسبی است که می‌توان به واسطه شرکت‌های دانش بنیان این مسئله را پیش برد.

    او بیان کرد: مجلس در حوزه تولید از هرگونه تلاشی برای رفع مشکلات دریغ نخواهد کرد، در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم بانک مرکزی می‌بایست با درایت کامل در بحث تامین ارز تلاش لازم را به عمل آورد.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی به راحتی می‌تواند در بحث تامین ارز فعالیت داشته باشد به شرط آنکه تفکرات دولتی را کنار بگذاریم ، صندوق توسعه ملی تشکیل دادیم که ذخیره ارزی افزایش و کنترل شود اما متاسفانه برای سیل و زلزله منابع این صندوق بهره می‌گیرند.

    تالارپشتی گفت: دولت وظیفه تلکیف کردن ندارد بلکه می‌بایست زیرساخت‌ها را برای بحث تقویت تولید فراهم کند ، زیرا ما در مجلس با تمام قوا در حال تلاش هستیم که دولت از هرگونه تصمیمات و دستورات غیر اصولی فاصله گیرد.

    او افزود: اینکه درآمدهای ارزی بخواهد مدیریت شود هیچ مشکلی ندارد، اما مصوبه اخیر بانک مرکزی برای تحویل تمام ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی و به طور مجدد ثبت درخواست در سامانه برای تامین ارز می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها