عصر خودرو

کاهش تمایل خریداران چینی به نفت روسیه

عصر بازار- تمایل پالایشگران کوچک چینی به استفاده از نفت وارداتی از خط لوله صادرات نفت شرق روسیه به چین کاهش یافت.

کاهش تمایل خریداران چینی به نفت روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز از سنگاپور گزارش داد که با توجه به چالش پالایشگران چینی برای فروش فرآورده های سبک نفتی، این پالایشگران به جای خرید نفت خام از طریق خط لوله صادرات نفت شرق روسیه (ای‌اس‌پی‌او) به خرید نفت از آمریکای جنوبی و آفریقا تمایل پیدا کرده اند.

    کاهش تقاضای پالایشگران کوچک چینی، سبب شده است که قیمت افزوده نفت خام خط لوله ای اس پی او، از پنج دلار و ٦۰ سنت به دو دلار کاهش یابد.

    رشد واردات نفت ای اس پی او از سوی پالایشگران چینی در سه ماه نخست سال جاری میلادی سبب شده بود روسیه در مقطعی بتواند با پیشی گرفتن از عربستان، به بزرگترین تامین کننده نفت خام چین بدل شود.

    به گفته منابع بازرگانی، برخی پالایشگران چینی به این نتیجه رسیده اند که نفت خام ئی اس پی او، بسیار سبک است. افزایش حجم ذخیره سازی و تراکم محموله های نفتی در پایانه ها، از دیگر دلایل کاهش تمایل این پالایشگران به واردات نفت خام ای اس پی او بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها