عصر خودرو

قیمت نفت به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۲۸ سنت افزایش یافت و به ۴۹ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم ۶ ماه اخیر یعنی ۴۹ دلار و ۴۷ سنت نداشت.

قیمت نفت به بالاترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بازار برروی اختلالات در عرضه نفت متمرکز شده و موسسه گلدمن ساکس ارزیابی ای افزایشی از قیمت ها در کوتاه مدت ارائه داده، قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و نفت خام آمریکا به بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رسید.

    قیمت نفت در بیشتر روزهای 2 هفته گذشته به دلیل اختلال در عرضه نفت نیجریه، ونزوئلا و دیگر کشورها، کاهش تولید آمریکا و عدم بازگشت نفت کانادا به بازار پس از آتش سوزی در منطقه آلبرتا، روندی افزایشی را طی کرده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت، امروز با 50 سنت افزایش به 48 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا اوایل جلسه امروز رقم 48 دلار و 28 سنت را نیز تجربه کرد که بالاترین رقم از ماه نوامبر تاکنون بود.

    قیمت نفت برنت هم با 28 سنت افزایش به 49 دلار و 25 سنت رسید که فاصله چندانی با بالاترین رقم 6 ماه اخیر (49 دلار و 47 سنت) که روز دوشنبه تجربه کرده بود نداشت.

    بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «افزایش اختلالات در عرضه در بازار نفت موجب افزایش قمیت ها در کوتاه مدت خواهد شد.»

    این اختلالات موجب شده تا موسسه گلدمن ساکس، چشم انداز خود از وضعیت بازار نفت را به کلی تغییر دهد. این بانک آمریکایی که مدت ها نسبت به حجم بالای ذخایر نفت و وقوع یک شوک نفتی و رسیدن قیمت ها به 20 دلار هشدار می داد، اکنون پیش بینی کرده که نفت خام آمریکا در نیمه دوم امسال تا 50 دلار بالا برود.

    دیگر عامل تقویت قیمت ها، انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد تولید نفت شیل این کشور در ماه ژوئن برای هشتیمن ماه متوالی کاهش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها