عصر خودرو

افزایش یک دلاری قیمت طلای جهانی

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز جاری بازار جهانی تحت تاثیر ضعف دلار بالا رفت اما احیای بازارهای سهام آسیایی باعث شد رشد این فلز ارزشمند محدود شود.

افزایش یک دلاری قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1279.22 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.6 درصد افزایش، به 1281.30 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.50 دلار یا 0.1 درصد افزایش یافت و در 1274.20 دلار بسته شد در حالیکه در ابتدای معاملات به بالای 1290 دلار صعود کرده بود.

    طلا هفته گذشته در پی انتشار آمار اقتصادی مطلوب در آمریکا که صعود ارزش دلار را به همراه داشت، بیش از 21 دلار کاهش قیمت داشت و پس از دو هفته رشد متوالی، کاهش هفتگی ثبت کرد.

    انتشار این خبر که جورج سوروس، سرمایه گذار میلیاردر و سایر صندوقهای سرمایه گذاری بزرگ برای نخستین بار در چند سال اخیر طلا خریداری می کنند، از قیمت این فلز ارزشمند حمایت کرد.

    به گفته هلن لو، تحلیلگر آرگونات سکیوریتیز در هنگ کنگ به رویترز گفت: خوش بینی نسبت به دورنمای طلا افزایش یافته اما این دلار آمریکا است که عامل اصلی تاثیرگذار بر حرکت قیمت طلا خواهد بود.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارزش بزرگ 0.12 درصد کاهش یافت. ضعیف شدن دلار معاملات کالاهایی مانند طلا را که به این ارز انجام می شوند برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می‌کند.

    با اینهمه رشد قیمت طلا به دلیل بهبود بازارهای سهام آسیا که از افزایش قیمتهای نفت پشتیبانی شدند، محدود شد زیرا علاقه خرید طلا به عنوان دارایی امن را کمتر کرد.

    اما ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا ادامه دارد که منعکس کننده خوش بینی سرمایه گذاران است. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست"‌ که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است امسال به طور پیوسته رو به رشد بوده و به بالاترین میزان در بیش از دو سال گذشته رسیده است.

    طلا امسال در بحبوحه کندی رشد اقتصادی در آمریکا و سایر نقاط جهان و افزایش نوسان بازارهای مالی که احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در آینده نزدیک را ضعیف کرد، 20 درصد رشد کرده است. جفری لاکر، رییس فدرال رزرو ریچموند در مصاحبه ای به واشنگتن پست گفت: تورم به سقف دو درصد هدف گذاری شده نزدیک می‌شود و بازار کار در حال قوی‌تر شدن است. دو مقام بانک مرکزی آمریکا هم هفته گذشته اظهار کردند بانک مرکزی در صورت بهبود رشد اقتصادی باید نرخهای بهره را افزایش دهد. نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی‌ بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت پذیری آن در برابر دارایی‌هایی مانند سهام یا اوراق قرضه را دشوار می‌کند.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.61 درصد افزایش، به 17.23 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 1050.15 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 591.05 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها