عصر خودرو

معاون حجتی خبر داد:

صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با پرواز مستقیم

عصر بازار- معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: محصولات کشاورزی و شیلاتی ایران به روسیه با پرواز مستقیم تهران - آستاراخان صادر می‌شود.

صادرات محصولات کشاورزی به روسیه با پرواز مستقیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسن صالحی  از راه اندازی پرواز مستقیم تهران - آستاراخان روسیه به منظور صادرات محصولات ایرانی از جمله تولیدات کشاورزی و آبزیان خبر داد و اظهارداشت: نخستین پرواز تهران - آستاراخان روسیه در اواخر اردیبهشت ماه امسال انجام می‌گیرد.

    وی بر فراهم ساختن زیرساخت‌های صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی به روسیه تاکید کرد و افزود: حمل و نقل هوایی و دریایی محصولات کشاورزی، شیلاتی و همچنین تسهیلات گمرکی از جمله این زیرساخت‌ها هستند.

    صالحی افزود: گمرک دو کشور  به زودی توافق نامه گمرکی برای ایجاد کانال سبز امضا می‌کنند ضمن اینکه  در حال حاضر پیش نویس این توافق‌نامه تهیه شده است.

    وی درباره سرمایه گذاری‌های مشترک شیلاتی میان ایران و روسیه نیز گفت: تاکنون در حوزه آبزیان سرمایه گذاری مشترک با روسیه نداشته‌ایم، اما تجار ایرانی مذاکراتی را با شرکت‌های روسی برای همکاری مشترک به منظور صادرات آبزیان و ایجاد پایانه‌های صادراتی آغاز کرده‌اند.

    رئیس سازمان شیلات ایران افزود: طی هفته‌های اخیر در کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه در آستاراخان، توافقات خوبی برای صادرات محصولات شیلاتی و سرمایه گذاری‌های شرکت‌های روسی در مناطق آزاد انزلی و قشم صورت گرفته است.

    وی، این توافقات را در زمینه‌هایی مانند زنجیره صنعت ماهیان سردسیر ریز، ساردین ماهیان، فانوس ماهیان، صادرات و سرمایه گذاری در صنعت میگو و همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه و مرکز تحقیقاتی آستاراخان عنوان کرد.

    صالحی ادامه داد: روسیه یک نماینده کمیته ماهیگیری در ایران دارد که قرار شد در نخستین فرصت، بازدیدی از قشم و انزلی داشته باشند. وی در مورد میزان صادرات آبزیان ایران به روسیه ادامه داد: سال گذشته نزدیک به هزارتن میگو، ماهی قزل آلا و کنسرو ماهی به روسیه صادر شد. صالحی، قیمت صادراتی هر کیلوگرم میگوی ایران به روسیه را به طور متوسط 3 دلار عنوان کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها