عصر خودرو

مزیت های ایران برای کشورهای دیگر

توسعه رابطه ایران و ایتالیا

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی تهران نوشت:«مزیت‌هایی مانند کوریدور شمال به جنوب و اتصال کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمال دریای خزر، راه آهن شمال به جنوب و همچنین جاده‌های مناسب همگی کمک به گسترش سریع روابط اقتصادی میان دو کشور است. »

توسعه رابطه ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، در نشست مشترک ایران و ایتالیا که با حضور معاون وزیر امور خارجه ایتالیا و مجید تخت روانجی معاون آمریکا و اروپای وزیر امورخارجه ایران برگزار شد، رییس اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری گفت:« ایران و ایتالیا از گذشته سابقه مشترک بالایی داشته و ایران به دلیل برخورداری از زیر ساخت های مناسب می تواند شریکی خوبی برای ایتالیا باشد. در همین خصوص باید رابطه ایران و ایتالیا را توسعه داد.»

    بر اساس این گزارش، وی افزود:«مزیت‌هایی مانند کوریدور شمال به جنوب و اتصال کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمال دریای خزر، راه آهن شمال به جنوب و همچنین جاده‌های مناسب همگی کمک به گسترش سریع روابط اقتصادی میان دو کشور است. »

    رییس اتاق تهران گفت:«ایتالیا به عنوان یکی از 4 قدرت برتر اتحادیه اروپا و یکی از اعضای مهم گروه جی 8 جایگاه برجسته‌ای بر سطح منطقه و دنیا دارد به طوری که این جایگاه موجب شده تا این کشور در زمره مهمترین شرکای ایران در اتحادیه اروپا قرار گیرد.»

    وی ادامه داد:«طی سفر رئیس جمهور ایران به ایتالیا و نخست وزیر ایتالیا‌ به ایران این همکاری ها ادامه پیدا کرده و 12 قرارداد در زمینه‌های نفت، گاز، خودرو، لوکوموتیو، برق، فولاد، پالایشگاه و فرودگاه با ارزش حدود 20 میلیارد یورو بین شرکت‌های دو طرف منعقد شده است.»

    خوانساری گفت:«مقایسه حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا با حجم 870 میلیارد دلاری مبادلات ایتالیا با جهان در سال 2015 نشانگر آن است که سهم ایران از مجموع تجارت ایتالیا رقمی در حدود یک درصد است که ایران را بین کشورهای شریک تجاری ایتالیا در سال 2015، به‌ عنوان واردکننده از ایتالیا، در رتبه پنجاه و دوم و به‌ عنوان صادر کننده به ایتالیا در رتبه شصت و هشتم قرار داده است.»

    رییس اتاق تهران خاطر نشان کرد:« پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، چند بانک ایرانی همکاری خود را با بانک مونته پاسکی دی سینا در قالب گشایش حساب آغاز و مبادرت به دریافت خدمات ضمانت نامه و اعتبار اسنادی کرده است. ما از بانک‌های بزرگ ایتالیایی انتظار داریم اقدام‌های مثبت انجام شده در زمینه همکاری‌های بانکی را سرعت ببخشند و جدی این موضوع را دنبال کنند. »

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها