عصر خودرو

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک آینده در گفت و گو با «عصربازار» مطرح کرد؛

می توان با چند نماد شاخص کل را تحت تاثیر قرار داد

عصر بازار- مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک آینده معتقد است: در مقایسه با ۳ ماهه پایانی سال پیش حجم معاملات بورس به شدت کاهش یافته است و در واقع اندازه بازار کوچک و می توان با چند نماد شاخص ساز، شاخص کل را تحت تاثیر قرار داد.

می توان با چند نماد شاخص کل را تحت تاثیر قرار داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    پژمان کیا در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با اشاره به کاهش حجم معاملات در سال جاری، بیان کرد: در مقایسه با 3 ماهه پایانی سال پیش حجم معاملات بورس به شدت کاهش یافته است و در واقع اندازه بازار کوچک تر و گردش معاملات کمتر شده است؛ بنابراین از جذابیت های بازار کاسته شده است.

    وی افزود: زمانی که بازار کوچک می شود نوسانات سهمی بیشتر نمود پیدا میکند دومین دلیل حال و روز این روزهای بازار این است که در مقطعی اخبار مثبت جو خوش بینی در بازار به راه انداخت و به طور طبیعی در ابتدا با هیجان بیشتری دنبال شد.

    این فعال بازار سرمایه یادآور شد: با فاصله گرفتن از آن فضا سهامداران دید واقعی تری از بازار پیدا کردند و تصمیمات منطقی تری گرفتند. در واقع در این شرایط سهامداران بیشتر به این نکته توجه کردند که شرکت ها در واقعیت چقدر سودآوری داشته اند. به این ترتیب در بحث حضور سرمایه گذاران خارجی به همین شکل هیجان مثبتی ایجاد شد و برخی از سهم ها جذاب تر شدند.

    کیا اظهار کرد: قیمت امروز سهم اتفاقات آینده سهم است و پس از فروکش کردن هیجانات سهامداران منتظر عملیاتی شدن اتفاقات میمانند. این در حالی است که ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

    مدیرسرمایه گذاری کارگزاری بانک آینده گفت: حجم معاملات این روزهای بازار یک میانگین است و هر عددی بالاتر و پایین تر از این میزان از جذابیت های بازار می کاهد.این در حالی است که اگر قیمت سهام رشد کند و اتفاقی عملیاتی در بازار رخ ندهد، در واقع افزایش قیمت غیرمنطقی است.

    به گفته وی، در وضعیت کنونی بازار هیجانات کنترل شده، حجم معاملات متعادل و قیمت ها در حال استراحت هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها