عصر خودرو

روز گذشته صورت گرفت؛

خداحافظی سررسید "اردیبهشت۹۵" با بازار آتی سکه

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته شاهد خداحافظی سررسید اردیبهشت ماه بود.

خداحافظی سررسید "اردیبهشت۹۵" با بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز بازیگران بازار آتی سکه شاهد نوسان قیمت ها بودند، به طوری که از 5 سررسید فعال بازار، دو سررسید ابتدایی با روند نزولی، سررسید میانی ثابت و دو سررسید پایانی با رشد قیمت مواجه شد.

    بر این اساس سررسید تیرماه با نرخ یک میلیون و 40 هزار تومان معامله شد و افت 0/06 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه با کاهش 0/01 درصدی به قیمت یک میلیون و 54 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که طی این روز قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 67 هزار تومان معامله شد و تغییری را نسبت به روز شنبه تجربه نکرد. سکه تحویل دی نیز با 0/21 درصد افزایش به قیمت یک میلیون و 85 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 107 هزار تومان معامله شد و رشد 0/14 درصدی را تجربه کرد.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 4هزار و 722 قرارداد و ارزش آن به بیش از 518 میلیارد ریال رسید.

    از سویی در معاملات نقدی نیز روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی تحت‌تاثیر بازگشت قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان رسید. در دومین روزهفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 24 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز،‌ سکه تحت‌تاثیر رشد قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت. با وجود این،‌ معامله‌گران سکه ترجیح دادند به شکل هیجانی وارد بازار نشوند و در انتظار باز شدن بازارهای جهانی در روز جاری باشند.

    این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با افت قیمت نسبت به روز شنبه رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت 532 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 286 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 193 هزار تومان باقی ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها