عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی گاز:

IRAN LNG تنها امکان ایران برای رساندن گاز به اروپا

عصر بازار- عراقی گفت: ورود آمریکا به جمع صادرکنندگان گاز بازار دنیا را خراب می‌کند و به همین خاطر است که قیمت ال.ان.جی هم پایین آمده است.

IRAN LNG تنها امکان ایران برای رساندن گاز به اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز درباره برنامه صادرات گاز ایران به اروپا با توجه به افزایش 20 درصدی صادرات از روسیه به این قاره اظهار داشت: بر اساس استراتژی که تعریف کرده‌ایم برنامه صادرات گاز ما به اروپا از طریق ال.ان.جی امکان پذیر است زیرا از طریق خط لوله با توجه به طولانی بودن مسیر فعلا در دستور کار نیست.

    وی همچنین گفت: با توجه به قیمت‌های فعلی صادرات گاز به اورپا فعلا توجیه اقتصادی چندانی ندارد ضمن اینکه روسیه هم با ترکمنستان برای صادرات گاز به چین رقابت می‌کند لذا می‌بینیم که در منطقه هم رقابت وجود دارد.

    عراقی یادآور شد: صادرات گاز ایران به اروپا فعلا از طریق ال.ان.جی میسر است لذا باید در جنوب کشور پروژه ایران ال.ان.جی را راه بیندازیم و از آنجا به اروپا صادرات داشته باشیم البته بوسیله خط لوله هم در آینده امکانپذیر خواهد بود.

    وی درباره صادرات به آمریکای جنوبی و مرکزی از طریق ال.ان.جی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا بواسطه استفاده از تکنولوژی و بهره برداری از شیل اویل و شیل گس‌ها تبدیل به صادرکننده ال.ان.جی شده است.

    معاون وزیر نفت تصریح کرد: ورود آمریکا به جمع صادرکنندگان گاز بازار دنیا را خراب می‌کند و به همین خاطر است که قیمت ال.ان.جی هم پایین آمده است.

    وی تاکید کرد: در فضای کنونی ما باید هزینه تولید را پایین بیاوریم تا تولید صرفه اقتصادی داشته باشد و در این راستا باید آخرین تکنولوژی را پیدا کنیم که تولید برایمان ارزان تمام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها