عصر خودرو

معاون سازمان ملی انرژی چین:

شرکتهای چینی ۵۰ درصد نفت صادراتی ایران را می‌خرند

عصر بازار- معاون سازمان ملی انرژی چین، این کشور را مقصد ۵۰ درصد از صادرات نفت ایران عنوان کرد و افزود: شرکتهای چینی قابل مقایسه با شرکتهای غربی نیستند.

شرکتهای چینی ۵۰ درصد نفت صادراتی ایران را می‌خرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ژانگ یو ژینگ پس از امضای یادداشت تفاهم با امیرحسین زمانی نیا، معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره این که آیا شرکتهای چینی در پسابرجام توانایی رقابت با شرکتهای مطرح اروپایی را برای حضور در ایران دارند، تصریح کرد: چینیها در کار بسیار سختکوش هستند و از این منظر شرکتهای چینی قابل مقایسه با شرکتهای غربی نیستند.

    وی با بیان این که شرکتهای نفتی چین از نظر فناوری در جهان در سطح بالایی قراردارند، افزود: البته شرکتهای غربی از نظر فناوری شرایط ویژه خود را دارند اما فناوری چین هم مطابق با استانداردهای جهانی است.

    ژانگ یوژینگ با اشاره به این که شرایط میدانهای نفت و گاز درچین به دلیل ساختار پیچیده زمین آن بسیار سخت تر از ایران است، تصریح کرد: این موضوع سبب شد چینیها در بخش بالادستی نفت قوی باشند و متخصصان زیادی در این بخش فعالیت کنند.

    به گفته وی، شرکتهای چینی تجهیزات نفتی را با قیمت مناسب، ارزان و باکیفیت عرضه می کنند.

    معاون سازمان ملی انرژی چین، این کشور را بزرگترین واردکننده نفت از ایران عنوان کرد و افزود: 50 درصد از صادرات نفت ایران به چین صادر می شود و شرکتهای چینی پارسال ٢ هزار و 500 تن از ایران نفت خریداری کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها