عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

طرح عملیات بانکی بدون ربا مجلس زمینه‌ساز تقویت بورس

عصر بازار- عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت به سرانجام رسیدن طرح مجلس در رابطه با طرح عملیات بانکی بدون ربا، شرایط برای محاسبه نرخ سود بانکی بر مبنای تورم فراهم می شود که انجام این مهم در تقویت بخش تولید و بورس موثر است.

طرح عملیات بانکی بدون ربا مجلس زمینه‌ساز تقویت بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت،  ناصر عاشوری قلعه رودخانی در خصوص روند نزولی شاخص بورس در هفته‌های گذشته، گفت: نوسانات در بورس تحت تاثیر عوامل مختلفی است.

    نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جا به جایی سرمایه می تواند در نوسانات شاخص بورس موثر باشد، البته باید پذیرفت گاهی بورس با رشدهای کاذب همراه بوده است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در شرایط فعلی انتظار داریم بورس از این وضعیت خارج شود و این بازار تقویت شود.

    عاشوری قلعه رودخانی افزود: در صورت به سرانجام رسیدن طرح مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح عملیات بانکی بدون ربا، شرایط برای محاسبه نرخ سود بانکی بر مبنای تورم فراهم می شود که انجام این مهم در تقویت بخش تولید و بورس موثر است و بر این اساس می توان پیش‌بینی مثبتی برای بورس داشت.

    وی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی و متناسب شدن نرخ سود بانکی با نرخ تورم، باعث می شود که نقدینگی به سوی بخش تولید و بورس سوق داده شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در هرصورت باید سیاست های اقتصادی به نحوی باشد که از ورود نقدینگی به بازار دلالی کاذب در زمینه مسکن و ارز و طلا جلوگیری شود و زمینه برای کسب سود از راهکار بخش تولید فراهم شود.

    طرح عملیات بانکی بدون ربا با هدف تطهیر نظام بانکی کشور از ربا، تهیه شده تا مشکلات سپرده گذاری و اعطای بانکی در عمل را رفع و شائبه ربوی بودن معاملات بانکی شکل گرفته در اذهان عمومی را برطرف سازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو