عصر خودرو

آمارهای اقتصادی چین، فولاد را منفی کرد

عصر بازار- یکی از فعالان بازار آهن اصفهان دلیل افت قیمت فولاد در بازار جهانی را این چنین بیان کرد: روز جمعه شاخص تولیدات چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده و مصرف کننده فولاد جهان در حالی به میزان ۶ درصد اعلام شد که عدد پیش بینی آن ۶.۵ درصد بود.

آمارهای اقتصادی چین، فولاد را منفی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای معدن، هم زمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی حمل ونقل در تهران و صحبت های وزیر راه در مورد اتمام پروژه قطار سریع السیر تهران-اصفهان در 4 سال آتی، فضای رسانه ای کشور وضعیتی آرامی را سپری کرد و عمده اخبار اقتصادی رسانه ها به اخبار این نمایشگاه و همچنین تفاهم نامه 450 میلیون دلاری ایران و سنگاپور در حوزه همکاری های دریایی اختصاص داشت.

    از همین رو، بازارهای مالی نیز اثر چندانی به خود نگرفتند و بعضاً روند برخی بازارها نیز منفی گزارش شد. در معاملات امروز، بورس 275 واحد افت کرد، دلار منفی شد و سکه اندکی رشد کرد.

    **تکرار شایعات خودروسازان

    ویژگی بارز معاملات امروز تالار اصفهان، سردرگمی خریداران و فروشندگان و نبود تقاضای کافی در بازار بود. به استثنای ذوب آهن که امروز پر تقاضاترین نماد بازار بود، مابقی نمادها حجم معاملات چندانی به خود ندیدند.

    در نماد ذوب آهن، اگرچه تقاضای مناسبی در ابتدای صبح ایجاد شد اما عرضه های سنگین سهامداران عمده، روند صعودی را اختلال مواجه کرد که نتیجه آن حجم معاملات 153 میلیون سهمی به ارزش 48 میلیارد تومان بود.

    در گروه خودرو مجدداً شایعه افزایش سرمایه ایران خودرو توانست قیمت های منفی را مثبت کند و حجم معاملات گروه را افزایش دهد. بیشترین حجم معاملات گروه، در زامیاد ثبت شد اما عرضه ها در کلیت این گروه اجازه تشکیل صف خرید را نداد و به نظر می رسد همچنان تا بازگشایی سایپا، بازار در مورد این گروه با تردید بیشتری رفتار کند.

    در معاملات امروز، شاخص کل 275 واحد دیگر افت کرد و به زیر حمایت معتبر 76 هزار واحدی رسید. ارزش معاملات در بورس و فرابورس به بالای 520 میلیارد رسید که نسبت به روز قبل بیشتر بود اما حجم بالایی از آن به ذوب آهن و نمادهای خودرویی اختصاص داشت و عملاً مابقی گروه ها حجم ناچیزی از معاملات را به خود اختصاص دادند.

    یکی از کارگزاران حاضر در تالار اصفهان در مورد ادامه روند بازار اظهار کرد: برای امروز اگرچه تعداد نمادهای مثبت و دارای صف خرید بسیار کم بود اما در همین نمادها نیز عرضه های زیادی را مشاهده کردیم به نظر می رسد بازار توان لازم برای ادامه رشد را ندارد.

    وی در ادامه افزود: همچنان نظر بازار به بازگشایی سایپا و اتفاقات پیرامون آن است و باید دید این بازگشایی چه زمانی صورت خواهد گرفت.

    **فولاد در مسیر افت

    در بازار فولاد اصفهان امروز هم کاهش قیمت ها را شاهد بودیم و در روزی که فولاد مبارکه و ذوب آهن عرضه ای در بورس کالا نداشتند، قیمت میلگرد بین 20 تا 30 تومان کاهش یافت و کلاف میلگرد نیز 40 تومان افت کرد.

    قیمت ورق 3 میلی متری فولاد مبارکه نیز هزار و 780 تومان اعلام شد و سایر اندازه ها نیز برای 4، 5 و 6 میلی متری به ترتیب هزار و 810، هزار 810 و هزار و 805 تومان مورد معامله قرار گرفت.

    فعالان بازار فولاد، افت قیمت مذکور را با توجه به کاهش قیمت های جهانی طبیعی می دانند و یکی از فعالان بازار آهن دلیل افت قیمت فولاد در بازار جهانی را در گفت وگو با خبرنگار فارس این چنین بیان کرد: روز جمعه شاخص تولیدات چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده و مصرف کننده فولاد جهان در حالی به میزان 6 درصد اعلام شد که عدد پیش بینی آن 6.5 درصد بود و پایین تر بودن این عدد نسبت به پیش بینی موجب افت تقاضای فلزات اساسی و ازجمله در بازار جهانی شد و به نظر می رسد این افت در بازگشایی روز دوشنبه نیز ادامه داشته باشد.

    **کاهش قیمت ارز و رشد سکه

    در بازار ارز، قیمت ها بازهم فاز نزولی به خود گرفتند و قیمت دلار در بازار اصفهان به زیر 3 هزار و 450 تومان رسید تا برای بار دوم در طی یک هفته اخیر، این حمایت قیمتی شکسته شود. در بازار سکه نیز وضعیت صعودی ناپایداری شکل گرفت و قیمت سکه نقدی با هزار و 500 تومان افزایش به یک میلیون و 26 هزار تومان رسید، بااین حال، فعالان بازار سکه این رشد را به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه ناپایدار توصیف می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها