عصر خودرو

روز گذشته در معاملات آتی سکه ثبت شد؛

سکه تحویل اسفند امسال، یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۷هزار و ۳۰۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۸درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات به ۶ هزار و ۷۶۷ قرارداد رسیده بود.

سکه تحویل اسفند امسال، یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند کاهشی قیمت ها بود، به طوری که از 6سر رسید فعال بازار آتی سکه تمام سر رسید ها افت کمتر از یک درصد را تجربه کردند.

    بر این اساس سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 27 هزار تومان معامله شد و افت 0/44 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با کاهش 0/54 درصدی به قیمت یک میلیون و 41 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 54 هزار تومان معامله شد و با افت 0/29 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با 0/48 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 66 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 83 هزار تومان معامله شد و افت 0/45 درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و 105 هزار تومان معامله شد.

    از سویی در معاملات نقدی نیز سکه و دلار آخرین هفته اردیبهشت را با کاهش قیمت آغاز کردند. روز شنبه، دلار با 5 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 442 تومان و سکه با 4 هزار تومان افت با قیمت یک میلیون و 26 هزار تومان رسید.به گفته فعالان، در این روز عامل افزایشی خاصی در بازار ارز وجود نداشت تا معامله‌گران در خرید احتیاط بیشتری کنند. از آن سو،‌ در بازار موازی، انتظارات کاهشی معامله‌گران سکه به‌دلیل فاصله‌گیری اونس از مرز هزار و 300 دلار‌ کمی بیشتر شده است، هر چند که همچنان چاشنی احتیاط در معاملات وجود داشت.

    به این ترتیب طی این روز سکه تحت‌تاثیر کاهش نرخ دلار با قیمت یک میلیون و 25 هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با افت قیمت نسبت به روز پنجشنبه رو به رو شدند، به طوری که نیم سکه با قیمت 532 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 287 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 193 هزار تومان به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها