عصر خودرو

رشد تجارت جهانی صعودی شد

عصر بازار- سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که رشد تجارت جهانی در سه ماهه سوم سال با سرعت متوسط رشد خواهد کرد و این روند نسبت به دوره قبل و پس از دو فصل کاهش ادامه خواهد داشت.

رشد تجارت جهانی صعودی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که رشد تجاری خود را در سال جاری 1.7 درصد پیش بینی کرده است. این سازمان مستقر در ژنو در گزارشی که پنجشنبه (25 اگوست) منتشر شد، اعلام کرد که شاخص دوره‌ای کالاهای سازمان تجارت جهانی از 95.6 قبلی که در ماه مه اعلام شده بود به 99.1 افزایش یافت.

    در این گزارش آمده است که قیمت‌های بالای کالاها، شرایط سخت‌تر پولی و تقاضای اندک واردات بر حجم تجارت جهانی تأثیر گذاشته است.

    سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که اگر تجارت در نیمه دوم سال همانطور که انتظار می‌رفت افزایش یابد، رشد تجارت پیش‌بینی‌ شده‌اش به میزان 1.7 درصد در سال جاری، همچنان قابل دستیابی است.

    این موسسه افزود که صادرات فزاینده خودرو به رشد قوی‌تر از حد انتظار در تولید ناخالص داخلی ژاپن کمک کرده و صادرات خودروی چین به طور غیرمنتظره‌ای قوی بوده است. البته با توجه به چشم‌انداز خوش‌بینانه سازمان تجارت جهانی، شاخص‌های اقتصادی پیشرو در ایالات متحده و اروپا نشانه‌هایی از کندی را نشان می‌دهند که تا حدی به دلیل ادامه افزایش نرخ بهره است.

    طبق گزارش بلومبرگ، نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد تجارت ممکن است افزایش یابد. داده‌های ضعیف اقتصادی چین و بدتر شدن بحران اموال، تقاضای رو به کاهش چین برای خودرو، تراشه و لوازم الکترونیکی را تشدید کرده است.

    برچسب ها